Avatar billede kleutzner Praktikant
23. august 2023 - 13:52 Der er 7 kommentarer

tdc tv boks m. harddisk

hvordan kan man ændre en TDC tv noks med harddisk til at køre  således at den kan bruges uden internettet. Den har rigtig mange uvurderlige optagelser som jeg ikke vil miste og den kan nemt tilsluttes og starter som altid men vil så på nettet. for at kunne komme videre. Alt det der ligger på harddisken har nu ikke længere brug for det net lissom enhver anden DVD eller CD afspiller heller ikke har.
Avatar billede kleutzner Praktikant
23. august 2023 - 14:10 #1
Vi er tusinder med det problem det er ikke mig alene det drejer sig om. Hvad har folk gjort. At smide den ud er da et stort spild. Den SKAL kunne genbruges
Avatar billede puren Ekspert
23. august 2023 - 14:24 #2
det korte svar: nej

det lange svar: ja alt er muligt men misforstå mig ikke men dit sprøgsmål fortæller om din tech viden.og til det du gerne vil er der langt til mål og på kant med hvad der er lovligt

som jeg ser det er der 2(3) muligheder
1. pille i koden i boksen så den ikke skal bruge internet(som jeg forstår det er det yousees egendoom så ulovligt)
2. pille disken ud af boksen og se om man kan læse filerne(som jeg forstår det er det yousees egendoom så ulovligt)
3. overspille det til en computer hvis der er ikke er HDCP beskyttelse på
Avatar billede kleutzner Praktikant
23. august 2023 - 14:51 #3
Som du ser interesserer jeg mig at få min boks til at virke. Jeg har ingen tech viden og praler ikke med det. Hvis det er yousees ejendom vil jeg på ingen måde tage den fra dem blot spille videre som altid. Så det er løsningen på det der interesserer mig i praksis. Min manglende tech viden betyder osse at jeg ikke ved hvad HDCP beskyttelse er. Men jeg har dog købt og betalt det hele i dyre domme og ønsker bare at fortsætte med det. Jeg havde slet ikke forestillet mig at se jura blive blandet ind i  min tv boks brug. Jeg betaler til stadighed i dyre domme til Yousee
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. august 2023 - 16:29 #4
Jeg har i et par tilfælde haft en YouSee boks der gik i stykker. YouSee ville ikke engang have den retur, men jeg fik at vide at jeg bare kunne smide den ud, som elektronikskrot.
Avatar billede puren Ekspert
23. august 2023 - 17:00 #5
det er ingen skam i verden at indrømme at man mangler viden det er mere et plus for os der skal hjælpe dig for ved vi hvor vi står, jeg ved jeg mangler noget mange steder

HDCP er kopi beskyttelse så man ikke bare kan lave kopi.
gear man skal bryge er en hdmi grabber (Capture card) og prøve sig frem
Avatar billede falster Ekspert
23. august 2023 - 18:12 #6
Jeg tror at

det korte svar: nej

er helt dækkende - og ikke kun som kort :-(

Der har været en hel del oppe om optagelser på diverse HD-modtagere i tidens løb. Det er næppe umagen værd at "rode med", om det kan afspilles på andet end den proprietære tdc-boks.

F.eks. https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1042302
Avatar billede jk45 Forsker
24. august 2023 - 06:47 #7
Alle optagelers er krypteret og kører på en meget lukket platform. DRM er også i spil så uden online godkendelse er der lukket af