Avatar billede ErikHg Ekspert
25. august 2023 - 20:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RollerMouse

Jeg har kikket flere steder på nettet efter en RollerMouse, og har da også fundet noget. Men jeg vil høre om der er nogen på eksperten, der har erfaringer med denne hardware, da en sådan RollerMouse er temmelig dyr.
Jeg vil understrege at jeg ikke bruger min pc til gaming, for til dette formål kunne jeg tænke mig, at den ikke er egnet.

På forhånd tak.
ErikHg
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2023 - 20:33 #1
Som jeg bruger tastatur (ikke 10-finger), så er det spild af penge. Hvis du kunne holde hænder flyvende over tastatur, og ramme præcist på musen, så bare test det - men få en aftale, hvor du kan teste gratis i fx 1-2 uger før køb.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. august 2023 - 21:00 #2
Jeg er heller ingen ekvilibrist ved et tastatur 😉⌨
Det lyder som en rigtig god ide først at teste i 1 til 2 uger, for det er immer væk temmelig dyrt, og møg ærgerligt hvis man bagefter finder ud af at det ikke fungerer for én.
PS. I øvrigt er jeg venstrehåndet, og efter hvad jeg kan se så er betjeningspanelet på RollerMousen ikke placeret i midten, så allerede der kan der måske opstå et problem.

Takker for svaret.
ErikHg
Avatar billede kurtba Ekspert
25. august 2023 - 23:03 #3
Jeg arbejder et sted med mange kontoransatte, og mit skøn er, at ca. 75% af dem bruger Rollermouse og absolut ikke vil undvære det.
Personligt bryder jeg mig ikke om dem, men jeg sidder heller ikke og taster så meget som dem.
De har fået bevilget dem af helbredsmæssige årsager, og alle er enige om, at de undgår diverse museskader osv, ligesom det angiveligt gør dem i stand til at arbejde hurtigere.
Så der er mange, som er virkelig glade for dem.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. august 2023 - 23:44 #4
Jeg vil lige nævne at der er tale om min stationære pc.
Jeg ahr også en bærbar, men da jeg ikke kan forlige mig med denne touchpad, er der også tilsluttet en almindelige mus til denne.
Spørgsmålet er bare om en Rollermouse vil kunne virke for mig.
Jeg vil prøve at finde en forhandler, der tilbyder en gratis prøveperiode, inden et eventuelt køb.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. august 2023 - 11:51 #5
#1 - Jeg har fundet et sted hvor man kan prøve en Rollermouse samt et tastatur gratis i 14 dage. Jeg har bestilt dette, så jeg har mulighed for at prøve det i virkeligheden.
Når det kommer og jeg har prøvet det, giver jeg en tilbagemelding her på eksperten.
Avatar billede Atlas Novice
27. august 2023 - 11:51 #6
Jeg har en contour Pro3 med midter betjening som er er rigtig god
Skuldrene er nede Kan anbefales
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. august 2023 - 12:49 #7
Jeg har været inde at kikke på netop Contour Pro 3, men kan ikke umiddelbart se en rollermouse med midter-betjening!

Hvis du har et link, vil det være fint. Jeg har jo ikke særlig lyst til at købe en rollermouse, hvor det viser sig at jeg ikke kan bruge den.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. september 2023 - 15:02 #8
Jeg har nu haft en Contour Rollermouse Red på prøve, og har fundet ud af at denne lige er sagen for mig.
Jeg var derfor inde på DBA og fandt en der til en rimelig pris. Den har jeg hentet i dag 2/9 23, og har nu tilsluttet den. Der er tale om en udgave med USB-kabel og stor håndledsstøtte.