Avatar billede KurtG Forsker
28. august 2023 - 16:11 Der er 1 kommentar

Delphi FindText virker, men starter ikke

Jeg har prøvet eksempelet fra https://docwiki.embarcadero.com/CodeExamples/Sydney/en/FindText_(Delphi).

Det virker og virker alligevel ikke.
Når jeg trykker på knappen Button1, kommer der en form op, som giver  mulighed for at indtaste en søgestreng samt andre indstillinger.
Når jeg trykker på 'Find næste', burde programmet jo starte med at søge, men der sker intet.
Indsætter jeg en knap mere på formen og lader den køre et program magen til det, som 'Find næste' skulle bruge, (TForm1.FindDialog1Find(Sender: TObject)),findes søgeordene i RichEdit1 (hvis jeg da har indtaste et søgeord i føromtalte form).
Med et breakpoint først i TForm1.FindDialog1Find(Sender: TObject); ses det, at 'Find næste' ikke starter noget.
Jeg har søgt en del, men ikke fundet noget, der virker!
Hvad har jeg gjort galt?
Avatar billede KurtG Forsker
28. august 2023 - 16:27 #1
Jeg kan ikke få linket til at understrege det sidste (_(Delphi)) i docwiki.embarcadero.com/CodeExamples/Sydney/en/FindText_(Delphi),
men det skal altså med for finde rette side.