Avatar billede hagbartm Seniormester
03. september 2023 - 09:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

cookies i edge

jeg har cookies i Edge som jeg gerne vil beholde men selv om jeg under
browserdata har skrevet ryd ikke så gør den det alligevel
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. september 2023 - 11:57 #1
Jeg har kikket lidt på YouTube, og har - måske - fundet noget der kan hjælpe med til at løse dit problem.

https://www.youtube.com/watch?v=vpwBGVO2ris

Håber at det kan være til hjælp🤞
Avatar billede hagbartm Seniormester
03. september 2023 - 12:23 #2
Det  er det jeg har prøvet men det virker ikke
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2023 - 14:24 #3
du har måske et andet oprydningsarbejde kørende - fx CCleaner
Avatar billede hagbartm Seniormester
03. september 2023 - 15:18 #4
Jeg kører  CC cleaner hver gang jeg lukker pc
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2023 - 16:03 #5
Hvis du ikke har lavet regler for hvad Ccleaner må slette vil den jo slette de cookies som du har valgt at beholde med Edge.
Ccleaner er ikke længere et nødvendigt program for en moderne Windows. Både browsere og Windows selv kan indstilles til at rydde op. En gang om måneden kan man køre diskoprydning hvor man også oprydder i systemfiler. Det anbefales heller ikke fra eksperter at man kører register oprydning med programmet. Det givet ikke i dag nogen ydelses mæssig fordel som man havde før i tiden med hdd som primær disk.
Avatar billede hagbartm Seniormester
03. september 2023 - 17:18 #6
Jeg kører diskoprydning  hver gang jeg har opdeteret det er måske ikke
nødventigt det er bare noget  jeg gør det kan da godt være man bare slette CCleaner
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2023 - 17:33 #7
Jeg ville vælge en måned med afinstalleret CCleaner - hvis det hjælper på din Edge, så fortsæt uden CC.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2023 - 17:49 #8
Det er fint at køre diskoprydning når Windows har lavet store opdateringer. Gør dette når du ved at pc kører fint efter opdatering.
Jeg tror dit problem et at alle cookies slettes af Ccleaner.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2023 - 18:22 #9
I CCleaner, så går til indstillinger

https://ibb.co/dbMd2Rq

Sæt ikke hak i mere end dette, og dine cookies bevares.
Avatar billede hagbartm Seniormester
03. september 2023 - 19:22 #10
Jeg kører kun diskoprydning efter store opdateringer jeg har ingen flueben ved cookies
Avatar billede hagbartm Seniormester
05. september 2023 - 09:07 #11
Jeg kommer lige med en oplysning om cookies det er kommet i orden
men jeg må med gråd i stemmen meddele at jeg ikke ved hvordan jeg må have
trykket på en eller knap i indstillinger men jeg ved ikke hvad for en
det er så jeg kan ikke oplyse om til eventuel hjælp for andre UNDSKYLD
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2023 - 13:23 #12
god bedring - solen skinner hele ugen.
Avatar billede hagbartm Seniormester
05. september 2023 - 15:12 #13
Tak i lige måde