Avatar billede ZeBa Ekspert
06. september 2023 - 08:23 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Hvordan fårjeg hotspot til at virke?

Jeg sidder på et motel i Californien, og som sædvanlig virker deres wi-fi ikke.
Så prøver jeg at få min Android til at levere hotspot, men den dukker ikke op på oversigten over udbydere.
Hvad gør jeg forkert, og hvad skal jeg gøre?
Jeg har slået Portabelt hotspot til.
Under "Indstil portabelt hotspot" er der bl.a. en lang Adgangskode, som jeg aldrig har lavet. Kan jeg ikke ændre den?
Men under alle omstædigheder skulle telefonen vel dukke op i oversigten?
Avatar billede bvirk Guru
06. september 2023 - 09:04 #1
Hotspot skal have noget at vidersende til - f.eks et bredbåndsabonnement over et telefon abonnement - har du det der hvor du er i Californien - og er din android enhed med Sim kort ?
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. september 2023 - 09:34 #2
Ja, selvfølgelig er der simkort, og internet virker fint på telefonen
Avatar billede bvirk Guru
06. september 2023 - 10:16 #3
OK. Jeg kender kun til galaxy's hotspot og der er id og dagangskode (og protocol) på det wifi som hotspot laver - det som man også skal indstille på computren for at tilgå hotspotens wifi. Det er kun første gang en når given computer tilgår en given hostspot at man skal skrive ssid  og pasword - det bliver husket.
Jeg har ingen adgangskode mod teleudbyder. Hvis du nævner telefon mærke kan andre måske hjælp.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. september 2023 - 10:45 #4
Fra startside, stryg ned, og ikoner dukker op. Vælg ikon hotspot, aktiver den. For at se kode for hotspot, hold finger på hotspot ikon  og kode vises.
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. september 2023 - 10:59 #5
Hvilken startside?
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. september 2023 - 11:15 #6
Fra den side der dukker op når du åbner telefon. Her ligger typisk ikoner for de apps du har. Stryg ned fra et tomt område, og der dukker en ny side op med mulighed for at aktivere mobilt hotspot.
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. september 2023 - 19:31 #7
Hvad betyder Stryg ned fra et tomt område
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. september 2023 - 20:35 #8
Lad en finger glide ned over skærmen.
Avatar billede bvirk Guru
06. september 2023 - 20:38 #9
#7: Den bevægelse hvis resultat på en samsung telefon kaldes kvikmenu.
https://support.google.com/android/answer/9083864?hl=da
Men vi aner jo ikke hvilke telefon du har - er det fordi du heller ikke selv ved det?
Avatar billede Erik K Ekspert
06. september 2023 - 21:55 #10
Hej ZeBa
jeg går ud fra at det er din Xiaomi Redmi 10C?

Hvis ja, så åbner du din kvikmenu ved at sætte en finger på den sorte kant (rammen) øverst på din telefon - træk så fingeren hurtigt et stykke ned ad skærmen.

Der åbner sig nu flere valgmuligheder.
Du skal blandt mulighederne finde HOTSPOT. Alt efter indstillingerne på din telefon, kan det være nødvendigt at swipe ril venstre for at finde frem til hotspot.

Når du har fundet hotspot, skal du trykke på den for at aktivere funktionen.
Derefter burde du kunne finde din telefon i oversigten af wifi på din pc/tablet
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. september 2023 - 03:04 #11
#10: Der kommer en blå rude i bunden på laptoppen ved siden af WIFI og Flytilstand, hvor der står noget med Laptop.
Er det den?
Avatar billede Erik K Ekspert
07. september 2023 - 22:30 #12
Jeg ved ikke, hvad det er for en blå rude du får, men du har vel ikonet for wifi på din proceslinje.
Det er ikonet, der ligner en prik med radiobølger. Klikker du på den bør listen med tilgængelige wifi åbne sig og der skal din telefon fremgå.
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. december 2023 - 16:48 #13
Jeg gik ind i en mobil-forretning, hvor der var en rigtig flink ekspedient, som fiksede det for mig. Jeg forstod godt nok ikke, hvad han lavede, men det hjalp.
Men tak for forsøgene på at hjælpe mig - jeg er en klovn til sådan noget :(