Avatar billede madsby Mester
08. september 2023 - 15:52 Der er 3 kommentarer

Opsætning af printer med mailadresse

På min printer/scanner  skal jeg indtaste min mailadresse (for at afsende scannede dokumenter)
Jeg skal indtaste SMTP server addresse? og port nr.?

I mit mailprogram kan jeg se at jeg bruger    Microsoft Exchange men det fremgår ikke hvilken SMTP addresse der anvendes,  og der er  heller ikke noget  port nr:
Er der nogen som kan hjælpe mig på vej? Hvor finder jeg disse oplysninger?
Avatar billede INK Ekspert
08. september 2023 - 20:38 #1
Almindeligvis kan man skanne tekst/billeder ved at styre processen fra en PC/Mac. Skanningen, der kan være PDF eller JPG gemmes så på enheden og kan vedhæftes mail på normal vis. Men oplys mærke/model for printer/skanner og hvilket program du anvender.
Avatar billede puren Ekspert
09. september 2023 - 01:49 #2
ja det skal du dem der hoster din mailbox har med 99,9% sikkerhed også en SMTP server så der kan du få de info du skal bruge ellers kan du købe dig adgang til en SMTP server hos smtp.dk
Avatar billede madsby Mester
09. september 2023 - 07:44 #3
Tak for svarene.
Printeren er en Konica Minolta bishub C368 plc.
Hvis man f.eks lægger 10 sider i scanneren, så kan man få kopien (PDF) ud på usb,eller få den sendt til sin mailaddresse.
Der er en opsætningsmenu hvor jeg skal indtaste SPMT addresse og port.nr.

Vi har et office 365 abbonement hos Microsoft og vores mail kører over Microsoft Exchange server.
Jeg kan selvfølgelig spørge Microsoft, eller finde svaret i en af deres mange vejledninger.  Håbede bare at der var een, som lige vidste hvad der skal stå.