Avatar billede Ditte Praktikant
14. september 2023 - 16:32 Der er 5 kommentarer

Cromecast “for gammel”

Hejsa, min Cromecast er ca 5 år gammel, og jeg har på det seneste opdaget, udfald, langsom streaming og grumset billede, når jeg bruger den i soveværelset. Mit smart tv i stuen kører fint og uden problemer. Er den allerede ved at være for gammel? Mvh Ditte
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2023 - 17:19 #1
Chromecast skal jo være forbundet igennem hjemme router eller fra hotspot forbindelse?

Er det måske bare dit hjemme router der skal være i nærheden eller se til at den ikke har samme navne for WiFi navn på 5Ghz og 2.4Ghz frekvenserne?

Din 2,4Ghz frekvens wifi navn skal ikke være samme for 5Ghz frekvens navn.

Den vil jo ikke have optimal forbindelse, hvis wifi skal igennem beton eller murbrok, så 2.4Ghz wifi navn er den bedste, i stedet for 5Ghz wifi navn, så hvorfor adskille navnene kan give bedre forbindelse. Fordi 2.4Ghz wifi navn kan penetrere mere end 5Ghz frekvens wifi navn.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2023 - 17:20 #2
Eller du kan anmode om nyere hjemme router, et nyere generation fra din udbyder.

🙃 Jeg hopper af her.
Avatar billede Erik K Ekspert
14. september 2023 - 18:05 #3
Du kunne evt. prøve at resette din enhed til fabriksindstillinger og så sætte den op på ny.
Avatar billede puren Ekspert
14. september 2023 - 19:24 #4
Nu skriver du ikke hvad generation det er men har brugt en gen2 (7år) gammel enhed i dag så den er nok ikke for gammel
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. september 2023 - 19:30 #5
Jeg tror ikke den er for gammel - test den evt. i stuens TV.