Avatar billede madsen123 Novice
16. september 2023 - 08:39 Der er 3 kommentarer

Opgradering af iMac mid-2011 (windows installeret) til gaming

Jeg har overtaget en iMac mid-2011 med windows installeret og overvejer hvilket potentiale den har. Min research har indtil nu vist, at jeg skal opgradere RAM, harddrive til SSD og min CPU. Jeg vil gerne kunne spille FIFA med mods installeret.

Kan I anbefale hvilket materialer jeg skal købe, og noget andet jeg skal være opmærksom på?

Anbefalede specs til FIFA 23:
OS:
Windows 10 64-bit
Processor:
Intel Core i7 6700 or AMD Ryzen 7 2700X
Memory:
12 GB RAM
Graphics:
NVIDIA GeForce GTX 1660 or AMD Radeon RX 5600 XT
DirectX:
Version 12
Network:
Broadband Internet connection
Storage:
100 GB available space
Avatar billede INK Ekspert
16. september 2023 - 10:52 #1
Formoder din iMac kører Windows med bootcamp. Dvs. den kan boote til enten MacOS eller Windows. De drivere, der anvendes af Windows, er downloadet fra Apple ved installationen.
Jeg har ikke selv stor erfaring med bootcamp, da jeg kører Windows på min iMac ved anvendelse af VM Parallels. MacOS på min iMac fra 2010 er Ventura ved brug af OCLP.
Jeg har skiftet grafikkort. Det kræver flashing af firmware svarende til MacOS.
Skift til SSD kan give problemer med ventilatorer, der kører Max hastighed.
Foreslår du googler Windows på Mac og finder de grupper, der beskæftiger sig med den nicheanvendelse af ældre Mac’s, som du er i færd med. Jeg ville overveje det grundigt, inden jeg spenderede alt for mange penge på et projekt, der måske ikke kan lade sig gøre. Måske har andre en anden mening?
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. september 2023 - 20:46 #2
Tror ikke du kan få en passende cpu der passer i sokkel - eller endnu værre hvis der ikke er sokkel og den er loddet i -apple er generelt svært upgrade  bare. Computere fra 2011 dur genrelt ikke yil moderne spil. Enig med INK pengene er nok bedre brugt til noget andet.
Avatar billede madsen123 Novice
18. september 2023 - 10:51 #3
Kære begge. Mange tak for svaret. Jeg tænker, at jeg dropper ideen om at opgradere iMaccen.

Mvh. Mads