Avatar billede nu_igen Professor
20. september 2023 - 14:44 Der er 5 kommentarer

google Maps og robotklipper med gps

hej
Min Husqvarna plæneklipper  405x med GPS danner et kort over min plæne og tegner et omrids af plænen med de nedgravede Afgrænsningskabler og Guidekablet, der leder robotten hjem til ladestationen. Når jeg kigger på kortet, som "tegnes " ovenpå Google Map billedet af min plæne, er tegningen lidt forskudt, måske 1-1,5 meter i forhold til de faktiske forhold.
Plænen klippes dog fint i henhold til både kort og virkelighed. Er det den unøjagtighed i kortet der er normal?
Ingeborg
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2023 - 14:50 #1
Godt spørgsmål.

Er dette ikke et spørgsmål til Husqvarna??
-Du kan nok ringe eller skrive til dem.

Ser ingen grund til at dette skulle spørges her. Mon ikke der er forskydninger uanset hvad, men forbedres så snart du melder dem til Husqvarna.

Hvis du ikke leverer tilbagemeldinger til Husqvarna, vil det nok aldrig forbedres. Så hvorfor overhovedet skrive her, når Husqvarna ikke er her.

https://www.husqvarna.com/dk/support/
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2023 - 14:53 #2
Og husk, at der findes trods alt elektrisk hegn, og med lille sensor, vil det stort set stoppe. Det er nok det der virker allerede fint.

Omkring forskydning, skal du nok bare være aktivt tilbage melde til udviklerne omkring dette til Husqvarna.
Avatar billede nu_igen Professor
20. september 2023 - 15:06 #3
Tak for svarene. jeg var i tvivl om det var Google Maps eller min Husqvarna. OG AT DER MÅSKE VAR NOGLE Husqvarna ejere herinde, som kunne svare.
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. september 2023 - 19:39 #4
De fleste gps modtagere er ikke særlig nøjagtige -at det ser sådan ud skyldes at appen ofte viser dig på nærmeste vej hvis du er tæt på. På min altan har min telefon 3 m i nøjagtihed - 3 meter derfra indendørs ved komputeren svinger nøjagtigheden mellem 18-40M.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2023 - 12:57 #5
gps er 'til at leve med', men høj præcision findes kun til militære formål.