Avatar billede Vand1mand Novice
24. september 2023 - 08:03 Der er 5 kommentarer

Problem med port åbning

Hej…

Jeg kæmper lide med at få en port åben ( 5060) jeg har været i routeren og sætte porten til en lokal ip 192.168.1.250, og porten åbner lokalt, og maskinerne kan snakke sammen på den port, men nå jeg vil have adgang udefra, siger den.

1. Porten er lukket hvis jeg prøver at skanne den ( men skanner jeg på Lan er den åben )
2. Jeg har prøvet at deaktivere alle firewalls, både i router,og  på serveren, lige lidt hjælper det

Men set kommer ikke hul igennem på den eksterne side, hvad kan jeg have overset ? Alt er slået fra og jeg brugt port forwarding som der forskrives.

Som ekstra, jeg snakkede med Hiper om de lukker porte, det skulle de ikke gøre, og han sagde jeg også skulle lave en trigger, så det er også lavet

Håber at der er en som kan guide mig i en retning, jeg er løbet lidt tør for ideer
Avatar billede puren Ekspert
24. september 2023 - 17:37 #1
log in i din router og se om dens wan ip er den samme som https://minip.dk/ ser hvis nej så bliver du dobbelt nattet, læsning bestil offenlig ip hos hiper

hvad er det for en trigger du har lavet??
Avatar billede Vand1mand Novice
24. september 2023 - 20:15 #2
Den IP som kommer frem nå jeg trykker på linket er min ipv6, og den jeg kan åbne i routeren er ipv4 tænker jeg ( altså den godt gamle ip ) , ved ikke om det har noget at sige, eller om de krydser på min måde.

og Hiper supporten, sagde jeg skulle lave en trigger, for ellers ville der ikke virke, så jeg har lavet en på

Trigger settings:
Wan interface: WWAN
Trigger start port: 5060
Trigger end port: 5060
Trigger protocol: TCP/UDP
Open start port:5060
Open end port:5060
Open protocol: TCP/UDP

Min Port forwarding
WAN Interface :Default
Start Port:5060
End Port:5060
Translation Start Port:5060
Translation End Port:5060
Server IP Address:192.168.1.250
Configure Originating IP:Enable
Originating IP:192.168.1.250
Protocol:TCP/UDP
Avatar billede Vand1mand Novice
24. september 2023 - 20:21 #3
og ps. min ip offentligt er en anden IPv6 end den som er i routeren, men IPv4 er den samme som i routeren
Avatar billede Vand1mand Novice
24. september 2023 - 20:37 #4
og måske jeg bare ikke forstå det, men min ene computer har 1 ud eksternt, og min server har en anden ipv6 eksternt ? ermm burde den ikke være det samme ?

Lige som en ipv4 ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. oktober 2023 - 14:36 #5
IPv6 virker noget anderledes end IPv4.
Her port-forwarder du slet ikke.

Med det sagt, så skulle din routers IPv4-ydersideadresse gerne stemme med det du ser på f.eks. MyIP.dk - er den ikke det, er du CGNAT'ed.