Avatar billede arnepedersen Forsker
24. september 2023 - 11:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se tekst TV på mit nye TV.

Jeg har lige købt et nyt TV - Samsung 50" Q80B 4K QLED TV og det har en lille fin fjernbetjening.
Men jeg kan ikke finde ud af at få tekstet mine programmer med tekst TV. Kan i hjælpe mig?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2023 - 11:17 #1
via google til samsung:
Hvordan får man tekst på et Samsung TV?
Vælg Generelt > Tilgængelighed > Indstillinger for billedtekst. Trin 3. Aktiver Separate lukkede billedtekster.
Bemærk: Denne funktion kan kun aktiveres, når digitale undertekster er understøttet.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. september 2023 - 11:35 #2
Er det den nye fjernbetjæning uden Nr. taster? Hvis ja så tryk på huset venstretryk til du kommer til indstillinger " Det lille tandhjul" Tryk op og derefter til venstre til du kommer til Undertekster her kan du vælge tekster fra eller til!
Avatar billede poko1 Ekspert
24. september 2023 - 12:03 #3
Hvis det er den fjernbetjæning?
https://ibb.co/7Cps4R2
Avatar billede arnepedersen Forsker
24. september 2023 - 13:11 #4
Poko 1 Der får jeg at vide at, denne funktion er ikke tilgængelig.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. september 2023 - 13:13 #5
Avatar billede poko1 Ekspert
24. september 2023 - 13:19 #6
Hvis det er undertekstet så burde det virke! Hvis det ikke virker må det jo skyldes at det ikke er tekstet?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. september 2023 - 13:53 #7
Jeg har lige prøvet med Sommerdahl på TV2. Valgt Foretrukket!
https://ibb.co/ZR98CsT
Avatar billede arnepedersen Forsker
24. september 2023 - 14:05 #8
Desværre det virker ikke på mit TV
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. september 2023 - 16:08 #9
På DR kan du vælge tekst TV side 888
På TV2 er det side 396 eller 397, deromkring.
Avatar billede arnepedersen Forsker
25. september 2023 - 11:53 #10
Uvanga, Jeg har ingen tal på min fjernbetjening.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. september 2023 - 13:39 #11
Hvad med at Læse brugsanvisningen?
https://ibb.co/RNQqY21
Avatar billede poko1 Ekspert
25. september 2023 - 13:51 #12
Avatar billede arnepedersen Forsker
26. september 2023 - 14:23 #13
Poko. Jeg skrev tidligere at denne funktion er ikke tilgængelig. Jeg har box fra Yousee, og på mit tidligere tv var der intet problem. Og på den nye fjernbetjening er det intet tekst TV tegn. Ej heller tal.
Avatar billede arnepedersen Forsker
29. september 2023 - 14:22 #14
Efter samtale med Yousee er jeg nu oplyst om, at det desværre ikke kan lade sig gøre at se tekst TV. med Samsung fjernbetjening, når man bruger Yousee Box.

Tusinde tak for Jeres interesse.