Avatar billede slein55 Mester
24. september 2023 - 18:16 Der er 5 kommentarer

åbne side som app

jeg har set at man kan installere en webside som APP hvordan gør man, på windows kan jeg gøre det men ville gerne gøre det på min tlf. ved det kan lade sig gøre men ved ikke hvordan
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2023 - 19:17 #1
I windows er det i Edge-browser, at du kan gemme et site som en app - den kan så kun gå videre til undersider, men ved ikke andet. Det er faktisk en god funktion.
På apples univers, så gemmer du bare et site, og ved adresselinjen i toppen, lige til højre er der en firkant med en pil op. Klik på den, scroll lidt ned i den menu, og vælg 'Føj til hjemmeskærm'
Så har du en direkte genvej til den side, og du kan placere den hvor du vil.
Android har ret sikkert noget lignende.
Avatar billede Erik K Ekspert
24. september 2023 - 22:31 #2
Det er nemt på en Androidtelefon.
Åben Chromebrowser > find den side du vil se/gemme > tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne > tryk på Føj til startskærm > navngiv den efter eget ønske, hvis du ikke vil beholde forslaget > tryk på tilføj > tryk på Føj til startskærm.
Herefter vil du kunne finde et ikon, der ligner en app på din telefon.

Min beskrivelse ser lang og kompliceret ud, men trinnene er nemme og selvforklarende, så det er hurtigt gjort.
Avatar billede slein55 Mester
25. september 2023 - 08:57 #3
på Android kan jeg godt føje til ikon startside men jeg har en kalender fra Diving 2000 hvor jeg kunne vælge i Google Chrome at konvertere den til en app, det virker lidt smartere, det er ikke kun en genvej. Det var det jeg gerne vile have
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2023 - 17:18 #4
Det er så fordi din Diving 2000 og Chrome er fx på Windows. Det giver nogle muligheder, som ikke er i Android. Har du Diving 2000 til din Android?
Avatar billede slein55 Mester
25. september 2023 - 19:17 #5
ja diving 2000's kalender kan man gå ind og ændre til en app