Avatar billede eksmojo Forsker
30. september 2023 - 17:30 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kamo skal afinstalleres på Windows 10 computer

Hvordan afinstallere jeg Kamo
Har afinstalleret det med Revo Afinstallering
Og så er det ikke at se i Revo mere
Har også set i
Kontrolpanel – Programmer og funktioner
og der er det også væk

MEN ALLIGEVEL DUKKER DET OP HELE TIDEN

Hvordan får jeg det væk ?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2023 - 17:35 #1
Og du kører efterfølgende også  en scanning i avancerede indstillinger hvor alt fjernes både som filer men også fra register?
Avatar billede eksmojo Forsker
30. september 2023 - 17:49 #2
Hvor kører jeg en scanning - i Avanceret indstillinger

Hvis du mener i Revo - så ja
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2023 - 17:52 #3
Når Revo har afinstalleret skal du trykke på en knap der hedder scan. den kan sættes i 3 grader. Jeg bruger selv avanceret. Den opsøger over 2 omgange. Det den finder vælger men at fjerne.
Avatar billede eksmojo Forsker
30. september 2023 - 18:52 #4
Jeg har gjort som du beskriver
og som sagt kan jeg ikke se den
hverken i Revo eller Kontrolpanel
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2023 - 19:08 #5
Prøv at gå i jobliste og start. Er der en start adgang her deaktiver.
Avatar billede valby Ekspert
30. september 2023 - 21:43 #6
Du kan gen installere programmet, og prøve af installeringen igen. Men sørg for,  under egenskaber, at se  hvor det ligger, så kan du manuelt slette resten.
Avatar billede klaudi Ekspert
30. september 2023 - 22:47 #7
Prøv med AdwCleaner fra malwarebytes, den plejer at finde skidtet!

https://www.malwarebytes.com/adwcleaner
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2023 - 07:05 #8
Ja der ligger sikkert noget skidt i registeret. Ud over Adwcleaner som Klaudi anbefaler kør også "storebror" Malwarebytes:
https://www.malwarebytes.com/trial Kan du ikke under installation vælge free, så bliver den i fuld version der virker i 14 dage hvor du så her skal vælge om du vil fortsætte eller gå over i den frie. Når jeg har den på pc har jeg den i den frie.
Avatar billede falster Ekspert
01. oktober 2023 - 10:26 #9
Citat fra
https://community.ccleaner.com/topic/61120-how-to-uninstall-kamo-solved/

Like many (security) apps (antivirus, antiramsomware, etc.) that protect themselves from malware, Kamo cannot be uninstalled in the normal way from Windows.
You don't want them to be easily uninstalled by bad guys.

Og heri er en oversigt, der måske kan hjælpe

https://www.advanceduninstaller.com/Kamo-80ed3983799dee023d19246feca29ea9-application.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2023 - 11:02 #10
#9 Disse filer burde Revo også have fjernet når man bruger denne korrekt.
Avatar billede valby Ekspert
01. oktober 2023 - 15:03 #11
Løsgående filer, som ligger og fylder er godt nok snavs, men det er ikke Malware.
Derfor vil Malwarebyte ikke fjerne dem.
Hvis man selv kan se filerne, men ikke kan slette dem, kan IObit unlocker måske hjælpe. Jeg har selv gode erfaringer med den. https://www.iobit.com/en/iobit-unlocker.php
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2023 - 19:17 #12
Nej Malwarebytes fjerner ikle installations filer. Den kan dog måske fjerne noget snavs der er grund til at noget software installeres igen. Der må ligge noget der bliver effektueret under boot siden det dukker op igen.
Avatar billede eksmojo Forsker
03. oktober 2023 - 13:23 #13
Så lykkedes det at fjerne Kamo

Geninstallerede Kamo
genstartede computeren
Åbnede CCleaner
og fjernede Kamo
og tilsyneladende
var den også
fjernet
i Programmer (86)

TAK FOR HJÆLPEN TIL ALLE
håber andre kan få glæde
af resultatet
Avatar billede valby Ekspert
03. oktober 2023 - 15:57 #14
Geninstallation, ja det var det jeg foreslog i #6 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2023 - 16:07 #15
#14 Enig. Fjerner man det ikke rigtigt er man nødt til at installere igen med samme procedure for så bagefter at fjerne. Om man så bruger Revo eller CCleaner så bliver det sikkert samme resultet.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2023 - 16:08 #16
Jeg hopper af her