Avatar billede Asky Forsker
01. oktober 2023 - 19:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP 8.2

Lever denne kodning op til PHP 8.2 ?
Kodningen er til en selectbox med tre valgmuligheder ved navn "forening"

$aforening = (isset($_POST['forening']) ? $_POST['forening'] : "");

    $I = count($aforening);
    echo " ";
    $string_forening = "";
    foreach($aforening as $forening){
        $string_forening.= $forening." ";

    }
med .$string_forening. i svarmailen
Måske mangler der nogle af disse "?? null"

Selectboxen er her:
<label for="forening-select">Vælg medlemsskab i boksen:</label>
<select name="forening" id="forening-select" multiple="false">

<option selected>&nbsp;</option>
<option value="Medlem_forening1"> Medlem_Forening1</option>
<option value="Medlem_forening2"> Medlem_forening2</option>
<option value="Medlem_Nej"> Medlem_Nej</option>
</select>
Avatar billede repox Seniormester
01. oktober 2023 - 21:24 #1
Hvilket problem oplever du?
Avatar billede Asky Forsker
02. oktober 2023 - 09:58 #2
I første omgang virker det ikke, men så fik jeg den ide at konvertere til radiobuttons.

<div><label for="valg"> forening1</label><input type="radio" name="valg[]"  value= "forening1"></div>
<div><label for="valg"> forening2</label><input type="radio" name="valg[]"  value= "forening2"></div>
<div><label for="valg">Ikke medlem</label><input type="radio" name="valg[]" value="medlem_nej"></div>

og PHP-en
<?php
$avalg = (isset($_POST['valg']) ? $_POST['valg'] : "");
    if(empty($avalg)){ die ("Tryk tilbage og marker et af felterne medlem/ikke medlem."); }
        $N = count($avalg);
    echo " ";

    foreach($avalg as $valg) {
        $string_valg.= $valg." ";
        echo " ";
    }
?>
Ordet forening er åbenbart for langt til PHP-kodning, så jeg gik tilbage til ordet valg

Koden virker!.
Avatar billede repox Seniormester
02. oktober 2023 - 10:10 #3
> Ordet forening er åbenbart for langt til PHP-kodning, så jeg gik tilbage til ordet valg

Det garanterer jeg dig ikke er årsagen til at du oplevede et problem.
Avatar billede Asky Forsker
02. oktober 2023 - 12:26 #4
Jeg fandt også en anden fejl, så du har nok ret. Hovedsagen er, at det virker og radiobuttons er en god løsning på de tre valgmuligheder, hvor man nu kun kan vælge en.
Det ville være fint, hvis programmeringen virkede før brugeren trykker på submit. Der er heldigvis mange javascript forslag med de tre valgmuligheder på nettet.