05. oktober 2023 - 11:13 Der er 1 kommentar

Nyt ark uden synlige formler ud fra andet ark med synlige formler

Har lavet et system til stævneafvikling dels med et ark til indtastninger og flere ark med "grafiske" afbildninger med alle data fra indtastningsarket.
Har for at simplificere det her under Eksperten kun 2 ark med grafiske afbildninger.

Har brugt betingede formateringer til at danne de grafiske afbildninger.
(kan godt være at nogle her i forummet mener det ser noget molboagtigt ud, men det har virket i praksis).

Mit ønske er at danne kopi af afbildningsark, men uden at der bagved "søjlerne" i cellerne er synlige indtastninger.
Dette ønske fordi brugerne skal have mulighed for eksempelvis at lave "Flet og centrer" og her selv kunne skrive egen tekst.

How to do?
Link til eksisterende excelark jeg har brugt uden de ønskede nye ark. Håber det giver mening.

https://sysform.dk/images/2016/testside/Testudgave.xlsx
Avatar billede MaxZpaD Professor
05. oktober 2023 - 12:13 #1
Jeg tror ikke umiddelbart, det kan lade sig gøre, for det er jo netop indtastningerne/formlernes resultater, der afføder den betingede formatering, og hvis dette resultat overskrives med en egen tekst, vil betingelsen for formateringen ikke længere være opfyldt.