Avatar billede Kurt Praktikant
05. oktober 2023 - 18:28 Der er 2 kommentarer

Excel-ark deler alle celler med 100

Hej.
Når jeg åbner et nyt Excel-ark, og skriver et tal i en tilfældig celle, bliver tallet automatisk delt med 100. Jeg skriver fx 300 i en tilfældig celle og klikker på enter, hvorefter der står 3 i cellen.
Hvad er jeg kommet til at klikke på (i opsætningen?), så det sker og hvordan får jeg det fjernet ??
I Formater celler / Tal står arket på Standard og det samme sker når det står på Tal.
Mvh. Kurt
Avatar billede bak Seniormester
05. oktober 2023 - 18:47 #1
I indstillinger Avanceret skal du fjerne det flueben du har sat Automatisk indsæt decimalpunkt (komma)
Avatar billede Kurt Praktikant
06. oktober 2023 - 16:55 #2
Tusinde tak - det var det, der skulle til.
Kan du også give mig et tip til at få størrelsen på en side i Stående vist automatisk (stiplede linier) ?
Når jeg åbner et nyt ark og gerne vil vide, hvad rammerne er for en side Stående, skal jeg først klikke på Sidelayout og derefter klikke på Retning og så Liggende og så igen klikke på Retning og Stående. Muligt, men lidt bøvlet.
En anden mulighed er at åbne et ark og sætte flueben ved Vis sideskift under Visningsindstillinger for dette regneark (Ark 1), hvorefter de stiplede linier for Stående vises, men når jeg så åbner et nyt ark, er fluebenet væk igen.