Avatar billede torben lind Forsker
07. oktober 2023 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

billed i excel

Hej allesammen,for mange år siden fil jeg hjælp herinde.Jeg har et regneark med omkring 300 linjer,hvor der er varenumre på hver linje,ud for dette varenummer vil jeg gerne have indsat et billede i en celle.Jeg fik hjælp til at indsætte billed,så når det var indsat kunne man klikke på billede,eller kører musen hen over billed og det blev vist i en større størrelse,men jeg har selvfølgelig glemt hvordan man gør det.Håber der sidder en der måske kunne hjælpe med det.
(jeg kan ikke finde spørgsmålet ved hjælp af søge funktionen)
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede MaxZpaD Professor
09. oktober 2023 - 09:05 #1
Hej Torben

Ud fra din beskrivelse gætter jeg på, at løsningen i sin tid er sat op med kommentarer i cellerne, og at kommentarernes "fyld" så er det ønskede billede.

Jeg har fundet følgende beskrivelse online, der handler om denne løsning:
https://trumpexcel.com/insert-picture-in-excel-comment/
Avatar billede MaxZpaD Professor
09. oktober 2023 - 09:06 #2
Hov ... ikke kommentarer. Noter på dansk :-)
Avatar billede torben lind Forsker
09. oktober 2023 - 14:21 #3
Hej MaxZpaD.
Tak for forslaget.Jeg er lige på farten nu og kommer hjem sent i aften,så jeg vil kigge på det i aften,eller senest i morgen og komme tilbage
Avatar billede torben lind Forsker
10. oktober 2023 - 09:57 #4
Hej MaxZpaD.
Mange tak for hjælpen,det var lige hvad jeg skulle bruge,så er det bare med at komme i gang og få lavet alle linjer i regnearket.
Avatar billede MaxZpaD Professor
10. oktober 2023 - 10:56 #5
Hej Torben

Måske denne makro kan lette dit arbejde lidt.

Kør makroen når du står i den celle, hvor noten er eller skal indsættes.

Sub sub_pic_comment()
    Dim var_pic As Variant
    var_pic = Application.GetOpenFilename("Alle filer (*.*), *.*", , "Vælg billede")
    If var_pic = False Then Exit Sub
    With ActiveCell
        If .Comment Is Nothing Then
            .AddComment
        End If
        .Comment.Shape.Fill.UserPicture var_pic
    End With
End Sub
Avatar billede torben lind Forsker
11. oktober 2023 - 14:04 #6
Hej MaxZpaD.
Mange tak,det gjorde arbejdet lidt lettere efter jeg brugte din VBA code,så arbejdet er allerede færdig,endnu engang tak for hjælpen.