Avatar billede Sidsel Seniormester
10. oktober 2023 - 13:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Xopslag i anden fane, valgt ud fra et opslag.

Jeg skal lave et opslag på en anden fane (xopslag) end den hvor jeg skal bruge værdien af opslaget, den fane bliver bestemt af en værdi i en bestemt kolonne.
Hvis værdien er 1, skal den lave opslaget på fanen som hedder 1, der er 5 faner at lave opslag i.
Men jeg kan ikke lige regne ud hvordan jeg gør det. Har I nogle forslag?
Avatar billede MaxZpaD Professor
10. oktober 2023 - 14:18 #1
I parameteren for din opslagsmatrix skal du skrive:

INDIREKTE("'"&H3&"'!N3:O7"), hvor H3 indeholder arknavnet, og N3:O7 skal du udskifte med området i opslagsarket.

Så det vil sige noget i stil med:
=XOPSLAG("opslagsværdi";INDIREKTE("'"&H3&"'!N3:O7");Q3:R7)
Avatar billede MaxZpaD Professor
10. oktober 2023 - 14:25 #2
Indser lige, at du også skal have noget lignende på den sidste del:

=XOPSLAG("opslagsværdi";INDIREKTE("'"&H3&"'!N3:N7");INDIREKTE("'"&H3&"'!O3:O7"))
Avatar billede Sidsel Seniormester
12. oktober 2023 - 10:47 #3
Åh wow, det var lige præcis hvad jeg skulle bruge, mange tak!