Avatar billede jselek Praktikant
12. oktober 2023 - 17:42 Der er 4 kommentarer

SharePoint Designer 2007

Jeg har i mange år brugt SharePoint Designer 2007 til at lave hjemmesider, men kun lokalt på min PC, findes der noget lignende, hvor man skriver, sætter billeder ind og laver link som i Word, men hvor man kan skifte til et vindue så man kan redigere i HTML koder, da det nogle gange er den letteste måde, når man skal rette i en skabelon som jeg bruger.
Lidt mere forklaring hvad jeg næsten altid laver, en side med fra ca. 10 til 20 små billeder i venstre kolonne, med nogle kolonner til højre med tekst til billederne, når man så holder musen over billedet, linker det så til et større billede med samme udseende, og som så forsvinder igen når man flytter musen.
Jeg har været på kursus i SharePoint, og kan næsten bruge det i søvne.
Det er ikke absolut nødvendigt at det skal fungere lokalt på computeren, bare det ligner SharePoint
Avatar billede puren Ekspert
12. oktober 2023 - 21:54 #1
adobe dreamweaver men et at de beste værktøjer jeg kender til at kode html php og ja det er ikke gratis men god software koster penge
Avatar billede jselek Praktikant
12. oktober 2023 - 22:15 #2
Jeg bruger ikke alle de funktioner, jeg har kun brug for at kunne sætte billeder ind eller ændre et billede som er i skabelonen, lave nogle link og ændre link, skrive og rette almindelig tekst, bruge funktionen MouseOver, og måske lave en knap, så jeg mener det jeg har brug for er et simpelt program.
Vigtigst at kunne køre videre med det jeg har lavet, da det har taget rigtig lang tid, indtil nu er der ca 15000 billeder, og jeg orker ikke at starte forfra, så må jeg konvertere det til Word, og undvære funktionen MouseOver, som er det eneste som ikke kan fungere i Word.

Mvh.

Jørgen
Avatar billede jselek Praktikant
25. oktober 2023 - 11:40 #3
Jeg fik aldrig et svar på et simpelt program til hjemmesider:
Jeg bruger ikke alle de funktioner, jeg har kun brug for at kunne sætte billeder ind eller ændre et billede som er i skabelonen, lave nogle link og ændre link, skrive og rette almindelig tekst, bruge funktionen MouseOver, og måske lave en knap, så jeg mener det jeg har brug for er et simpelt program.
Vigtigst at kunne køre videre med det jeg har lavet, da det har taget rigtig lang tid, indtil nu er der ca 15000 billeder, og jeg orker ikke at starte forfra, så må jeg konvertere det til Word, og undvære funktionen MouseOver, som er det eneste som ikke kan fungere i Word.

Mvh.

Jørgen
Avatar billede puren Ekspert
25. oktober 2023 - 12:06 #4
undskyld jeg kom med et forslag til hjælp, men hvis det skal være så simplet kan du jo bruge notepad og filezilla