Avatar billede 1Dorte Guru
15. oktober 2023 - 15:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DRIVER POWER STATE FAILURE

Hej
Min søn har fået et problem på hans windows 10 bærbar pc'er.

Når han starter den op går der lidt tid, så kommer den med denne fejl-melding:

"Enheden stødte på et problem og skal genstartes. Vi skal lige have indsamlet fejloplysninger, og derefter genstart vi for dig
Du kan få flere oplysninger om problemer og forslag til mulige rettelser på https://www.windows.com/stopcode.

Hvis du ringer til en supportmedarbejder, skal du give vedkommende disse oplysninger:
Stopkode: DRIVER POWER STATE FAILURE"

Derefter genstarter pc´'eren igen.

Tastetur og mus virker ikke på noget tidspunkt.

Han har ikke aktivt installeret en driver, mods (han spiller Farming Simulator 2019, hvor han af og til henter mods fra nettet).

Hvad gør vi, for at få hans pc'er til at virke igen?
Avatar billede 1Dorte Guru
15. oktober 2023 - 19:09 #1
I Kontrolpanel – Hardware og Lyd – Printere og enheder – Pc’eren (havde en gul trekant) – Tasteturindstillinger – Jeg deaktiverede tasteturet og aktiverede det igen. Det ser ud til at have løst problemet.
Avatar billede 1Dorte Guru
15. oktober 2023 - 19:11 #2
Undervejs blev jeg inspireret af nedenstående link - som dog ikke var løsningen for mig.
Spørgsmålet lignede meget min situation, dog var dette opstået pludseligt i dag, i går ingen problemer. Og der gik ikke meget mere end 5 minutter efter opstart.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/help-with-blue-screen-driver-power-state-failure/3a7427d5-8965-47d4-858d-b34601496f65