Avatar billede totalpc Seniormester
17. oktober 2023 - 15:41 Der er 1 løsning

Simpelth diagram

Hej
Jeg har nogle data som er beskrevet således:
år        antal    art
2015    2    Grå Knurhane
2016    7    Grå Knurhane
2016    1    Havørred
2016    10    Hornfisk
2015    2    Hvilling
2016    11    Hvilling

Så vil jeg gerne lave et simpelt søjlediagram der viser antal på y aksen og årstal på x aksen, men grupperet på art.
Dvs en søjle der er 2 højt og beskrevet på x aksen med 2015 og så hedder søjlen grå knurhane og så en søjle ved siden af med 2016 som er 7 høj og hedder også grå knurhane og så fremdeles.... det kan også være arterne på x aksen og så årstal på søjlerne. Men uanset hvad, så kan jeg ikke finde ud af at lave det. Nogen der kan guide?
Avatar billede totalpc Seniormester
17. oktober 2023 - 15:57 #1
Nå det er løst med lidt roden rundt