Avatar billede per2edb Ekspert
17. oktober 2023 - 15:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl 3048 kan ikke åbne flere databaser

Jeg har som mange andre fået fejlen 4048 kan ikke åbne flere databaser
Jeg har som mange andre med samme fejl tjekket alla close og andre fejlmuligheder

Jeg kan se et firma Stellar Repair for AccessStellar Repair for Access
har et reparationsværktøj

https://www.stellarinfo.com/access-database-repair.php?cjdata=MXxZfDB8WXww&cjevent=2c1f192c6cf011ee8243024c0a18ba72

Er det tilrådeligt at prøve dette eller er det fup???
Avatar billede Gustav Ekspert
17. oktober 2023 - 16:20 #1
Lige præcis Stellar skal du holde dig langt fra.

Opret en ny database og - i denne - importér alle objekter fra den gamle.
Ellers, hvis du bruger Access 32-bit, så skift den ud med 64-bit.
Avatar billede per2edb Ekspert
17. oktober 2023 - 17:26 #2
Hej Gustav
Tak for oplysningen om Stellar
Ja det bliver nol en ny database.
Jeg benytter 32 bit
Når jeg opretter den var der ikke noget jeg hellere ville end benytte 64 bit men......

Der bliver vist en masse omprogramering - eller......
Avatar billede Gustav Ekspert
17. oktober 2023 - 18:18 #3
Med mindre du bruger nogle særlige 32-bit Active-X controller el.lg., er det blot at afinstallere 32-bit og installere 64-bit.
Kræver naturligvis en 64-bit Windows, men hvis ikke du har det, er det nok for alvor tid at se på noget opgradering.
Avatar billede per2edb Ekspert
17. oktober 2023 - 18:36 #4
Jeg har 64 bit men mangler EasyNav fra Crosoft System (Menu program) i en 64 bit version
Firmaet Crosoft System ophørte og jeg fik ikke nået at få 64 bit versionen downloade.

Nu vil jeg se om der er nogen der ligger inde med denne 64 bit version
Har du den evt eller ved hvor den kan skaffes
Avatar billede Gustav Ekspert
17. oktober 2023 - 18:51 #5
Nej, aldrig hørt om dem eller det, desværre.