Avatar billede Aaaaaa- Mester
18. oktober 2023 - 09:38 Der er 1 kommentar

Gantt tidslinje - markering af helligdage og weekender

Jeg har taget udgangspunkt i Excels skabelon til Gantt diagram. Jeg har skrevet mine "opgaver" i venstre side og så er der en tidsakse i højre side. Aksen er opdelt i måneder og ugedage.

Når jeg udfylder mine opgaver i venstre side, markeres længden af disse i tidsaksen ud fra antallet af dage. Jeg har oprettet en formel, der udregner antallet af arbejdsdage - men jeg ønsker også at få det visualiseret i tidsaksen, hvor jeg ønsker, at denne tager højde for helligdage og weekender - og markerer disse som f.eks. en grå farve.

Jeg har oprettet de kommende helligdage i et ark for sig i samme projektmappe.

Jeg har forsøgt mig med betinget formatering, men jeg synes ikke rigtig, at det virker og jeg er også i tvivl om hvordan jeg kan få den til at kigge efter både lørdage og søndage og helligedage oversigten.
Avatar billede ebea Ekspert
18. oktober 2023 - 12:43 #1
Prøv at upload dit ark. Det vil gøre det nemmere at se, hvad du har oprettet, og selve opstillingen.
Brug evt.  www.dropbox.com