Avatar billede Svend Juniormester
20. oktober 2023 - 03:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udskrivning af dubletter.

Jeg har en database med cykelryttere. Derfra vil jeg gerne udskrive ryttere med samme efternavn.
Jeg har fundet dette script. Det udskriver kun 1 rytter med et given efternavn.
Jeg har prøvet at group by id i stedet for, men så får jeg en tom side i stedet for.

'select *, count(efternavn) as antal from ryt group by efternavn having antal>1');

Skulle der være en der kan være behjælpelig.
På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2023 - 04:26 #1
utestet:

SELECT fornavn,efternavn
FROM ryt r1
WHERE (SELECT COUNT(DISTINCT fornavn) FROM ryt r2 WHERE r2.efternavn = r1.efternavn) > 1
Avatar billede Svend Juniormester
21. oktober 2023 - 03:28 #2
Mange tak, Arne.
Med en enkelt lille ændring fungerer det perfekt.
Er der ikke point på spil mere?