Avatar billede Chevy396 Seniormester
22. oktober 2023 - 09:32 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Problem med afspilning af programmer fra DR TV

De sidste par dage har jeg haft problemer med at programmer fra DR TV "hakker" i det ; "pause / opdaterer" i en uendelighed på min PC.

Benytter seneste version af Firefox.
Win10 pro ; GeForce 1060 (6 GB) ;

Har ikke oplevet dette problem tidligere, og ved ikke hvad der forårsager dette - kan det evt. være et problem hos DR ??

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2023 - 10:44 #1
Det kan sagtens være DR - men deres nyeste idé burde kun give små hop i billeder (noget med den standard, de sender i ncts/pal 50hz/60hz).
Så prøv i firefox (uden at streame noget) at tømme din browsers cache, og så lukke firefox og genstart den.
Avatar billede DanishBear Seniormester
22. oktober 2023 - 15:17 #2
Det hjælper desværre ikke Claes :-(
Har selv samme problem med min Firefox 108.0.2, har testet drtv under andre browser og der virker det, så vi må vente til at der kommer en nye version af Firefox som forhåbenlig løser problemet
Avatar billede nopsen Ekspert
22. oktober 2023 - 23:08 #3
jeg har fået præcis samme problem, også inden for de sidste 4 - 5 dage og kun med firefox.
hos mig starter udsendelserne fint op, men i samme sekund jeg prøver at spole fryser browseren og blæserne går amok og eneste udvej er at lukke firefox ned.
mistænkte en fejl i seneste opdatering til firefox, men fra det virkede til at problemet opstod har der ikke været nogen opdateringer, så tænker at dr har lavet en ændring som firefox ikke kan håndtere.
i det mindste bekræfter dit spørgsmål at jeg ikke står alene med problemet, og at det nok kun kan løses af enten dr eller en opdatering til firefox, hvis de er opmærksom på fejlen.
Avatar billede DanishBear Seniormester
22. oktober 2023 - 23:42 #4
Sådan opfører min(e) PCer sig også, testede lige FF på min server med FF 115.3.1 esr, samme problem der, men jeg tror ikke det er FF det er galt med :-) nok mere DR, der har været probs. siden de har lavet det med login (virker heller ikke uden login)
Et andet prob. jeg har med DR.dk/drtv er at på min Android Tablet, kan jeg slet ikke logge ind, trykker på login, men intet sker :-( men mit Android TV vil godt :-)
Sådan lidt ironisk, mon de tester det med de flester browser?

Nå jeg laver roder med mine hjemmesider, tester jeg (næsten) altid på flere browser for at se om det virker på alle de 7 browser jeg har inde...
Deri blandt Firefox, Edge, Vivaldi, Opera, Chrome, Brave og Safari (gamle PC udgave) od virker begge hjemmesider som de sklal (mere eller mindre)
Avatar billede nopsen Ekspert
23. oktober 2023 - 03:09 #5
desværre er dr ikke kendt for at reagere hurtigt på fejlrettelser på trods af massiv kritik fra brugerne, det er sket en del gange gennem tiden, nogen gange har det taget år, så vi må nok vænne os til at bruge andre browsere til formålet indtil da.
Avatar billede Little Helper Seniormester
23. oktober 2023 - 14:40 #6
Jeg har lige igen checket for en sikkerhedsskyld, Jeg har fin afspilning på DR TV. Og spole/pause.Måske det kunne være noget ADDon i browser. DR har lige opdateret deres afspilnings modul for at komme RIPS til livs, Dette betyder så også at den hidtil kendte måde at "optage" på nu ikke længere fungere. Prøv evt at fjerne din FF helt og genindstaller. Når min FF kan er det jo et samspil hos dig der går galt
Avatar billede Chevy396 Seniormester
23. oktober 2023 - 18:08 #7
Tak for kommentarer .
Jeg har idag modtaget mailsvar på min henvendelse til DR vedr. årsagen til denne tråd. Svaret er copy/pasted :

"Tak for din mail.
Hvis du stadig oplever problemet med at afspilningerne af programmerne hakker, så kan jeg oplyse at vores teknikere er på sagen.
Venlig hilsen
Emil
Kundekonsulent, DR Brugerkontakt".

Jeg har efterfølgende prøvet at se programmer via FF helt uden problemer af nogen art, så forhåbentlig har man løst problemerne fra DR's side.

Mvh, og tak for input.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. oktober 2023 - 21:36 #8
jeg kan bekræfte at det også virker fint hos mig igen i dag, kan spole uden problemer.
tak for tilbagemeldingen :)