Avatar billede gerhardpet Seniormester
22. oktober 2023 - 10:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

opret ny skabelon i sheets

Jeg benytter Windows 11 og vil gerne oprette en ny skabelon i sheets.
Det synes ikke  muligt, idet jeg konstant bliver henvist til skabelongalleriet.
Det kan jeg ikke bruge - jeg vil lave min egen skabelon. Er der nogen herinde, der kan hjælpe mig??
Avatar billede Erik K Ekspert
22. oktober 2023 - 19:30 #1
Hvordan åbner du sheets og er du logget ind på din Google konto?
Du kan i Chromebrowseren åbne sheets ved at klikke på de 9 prikker, hvor de forskellige Google-løsninger ligger.
Når du har lavet dit regneark i sheets, navngiver det og derefter lukker filen, så kan du finde din skabelon på en linje under de faste skabeloner.
Hvis du f.eks. navngiver sheetarket Min skabelon, så vil denne blive vist.
Du vil også kunne finde en sikkerhedskopi i Google Drive.

Det virker fint hos mig, så det burde også være tilfældet for dig.
Avatar billede gerhardpet Seniormester
22. oktober 2023 - 20:37 #2
Jeg har googlekonto og bruger sheets jævnligt, men dette tip kendte jeg ikke. Det prøver jeg. Tak for det
Avatar billede gerhardpet Seniormester
22. oktober 2023 - 21:32 #3
Hej Erik. Den gik ikke. Jeg bruger Windows 11 og går ind på sheets som sædvanlig, udfylder et regneark og navngiver det. I Windows 11 kan jeg ikke lukke et dokument - jeg kan blot starte et nyt.  Men der ligger intet i skabelons galleriet.. Jeg har også prøvet at åbne et tomt dokument i skabelons galleriet og navngive det men med samme resultat.  0.  Jeg tror,  at det er fordi jeg er en privat person og ikke et firma eller organisation. Men tak fordi du forsøgte
Avatar billede Erik K Ekspert
22. oktober 2023 - 21:56 #4
Jeg bruger det også som privatperson og det virker.
Kan det skyldes at du ikke åbner sheets i Chrome som jeg skrev?
Avatar billede gerhardpet Seniormester
23. oktober 2023 - 08:31 #5
jeg åbner sheets i chrome, som du sagde, men du siger, at jeg skal lukke filen. Det forstår jeg ikke. Jeg kan ikke lukke en fil, som man kan i f.eks. excel.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. oktober 2023 - 11:10 #6
Nej, man kan ikke lukke som i excel.
Sheets åbner på en fane i Chrome og den fane skal bare lukkes, så gemmes en kopi af sheets både under skabeloner og i Google Drive.
Det er jo ikke egentlige skabeloner i alm. forstand, men en kopi.
Avatar billede gerhardpet Seniormester
23. oktober 2023 - 11:34 #7
Aha, nu fes den ind. Det er altså en kopi og ikke en "rigtig" skabelon. Jeg navngiver dem som skabelon og noget andet, så ved jeg, hvad jeg skal gøre. Tak for hjælpen