Avatar billede andershl Mester
23. oktober 2023 - 11:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man fjerne et tilpasset keyboard fra Windows 10?

Jeg har defineret og installeret et udvidet tastatur med Microsoft Keyboard Layout Creator https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=102134

Desværre var der felj, så jeg lavede et nyt. Nu kan jeg bare ikke få slettet det fejlbehæftede. Som det ses på tastaturpo-uppen, er der oven i købet stavefejl i navnet:..
Avatar billede poko1 Ekspert
23. oktober 2023 - 17:04 #1
Hvis det drejer sig om et sprog du har indstalleret? Så
Prøv at trykke på Windowstasten+I = Indstillinger Vælg tid og sprog, tryk på de 3 små prikker ud for det sprog du vil fjerne !
https://ibb.co/kKTsT0W
Avatar billede andershl Mester
23. oktober 2023 - 19:35 #2
Nej, det er ikke et sprog. Jeg har lavet et specialkeyboard, med div 'alt' for nem indtastning af tyske, svenske og tyrkiske bogstaver. Dem her:
üıöäşğß₺ og (upper case) ÜÖÄŞĞÇ
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2023 - 21:00 #3
Er det ikke bare at loade et nyt sæt ovenpå (det vil ifølge min logik fjerne den gamle)
Det kræver bare, at du overskriver de gamle taster så de er væk, og så med de nye rettelser på resten.
Avatar billede andershl Mester
27. oktober 2023 - 16:56 #4
Det er allerede fumlet ind to gange, så jeg ser fire valg nede til højre:
DAN  Dansk
DA  Dansk tastatur
DAN  Dansk
        Dansk med tyrksike- Custom....
DAN  Dansk
        Dansk med tyrksike- Custom....
ENG Engelsk (USA)
        Dansk tastatur
Ikke særligt smart, og de to midterste er altså lidt forskellige (h.h.v. det forkerte og det rettede)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2023 - 18:09 #5
lav først et nyt med navnet 'Dansk med Tyrkiske' og brug det - der kommer nok en løsning på at slette de to fejlstavede.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. oktober 2023 - 18:20 #6
Du kan jo både tilføje og fjerne Tastatur layout Hvis du nede in højre hjørne vælger Flere Tastaturindstillinger!
https://ibb.co/d2kFkSj
Avatar billede andershl Mester
27. oktober 2023 - 21:07 #7
Nixenbixen, den var bare sej:
Allerførst er Windows beskrivelse unøjagtig/fejlagtig: Man skal ind i Indstillinger - Tid og sprog - Sprog - rul ned og klik på dansk, der hvor det står med små ikoner til højre      - Tastaturer - Der står det syge - klik på det - Nu kan det fjernes

Når det er fjernet, er det ikke mere i selektionslisten, HURRA

Men det viser sig stadig at være installeret, for det rettede kan ikke lægges ind

Checker Registreringdsdatabasen. Den er svinet til med det. Fjern alle spor af alle versioner af det.

Det var bare ikke nok: I c:\windows\System32 og c:\windows\SysWOW64 er dll-erne der stadig.

Når alt er fjernet, kan systemet genstartes og der kan geninstalleres. Nu er alle dele af Windows enige om, at der er netop et og kun et tilpasset tastatur.

Nu er der bare at lave det til standardforetrukkent tastatur.

Pyyha:  €₺üıöäşğßç  ÜİÖÄŞĞÇ