Avatar billede boje Juniormester
23. oktober 2023 - 19:12 Der er 1 løsning

Plads beregning C5

Jeg har været ved at undersøge vores C5. Og kan ikke forstå at ved at slette 1-2 års faktura og følgesedler får jeg ikke rigtig mere plads!
Er der nogen som ved hvordan C5 beregner sit forbrug? Er det dB størrelse eller antal posteringer eller ????
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
24. oktober 2023 - 10:11 #1
Davs,

Sletning af postering frigiver ikke plads i C5 database.  Tag en kopi af databasen og gem den.  Udlæs alle poster via Multiexport.  Husk at sikre dig transaktionnummer og andre bilagsserier så du kan genskabe dem.

Når du har eksporteret hele database forlader du C5 og renamer datafilen (C5data.dat hvis du kører native).  Start derefter C5 op igen - der laves en ny datafil.  Når denne er lavet importere du alle posteringer igen via multi import modulet.  Husk at genoprettet bilagsserier og meget vidgtigt genoprettet transaktionnummeret (det er det som tildeler finansposterne et løbenummer).

Kontroller også at der valutakontol på DKK i valutatabellen.

God fornøjelse.
PA
(OBS !!!!  Husk at starte med en kopi)