Avatar billede Jan Post Mester
28. oktober 2023 - 23:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 22H2 - Roaming.

Jeg har fået flg. problem. Den skriver. Unable to write to: c:\users\mitbrugernavn\Appdata\Roaming\Programnavn\Programnavn.ini. Har prøvet at fjerne skrivebeskyttelsen, men det hjælper ikke. Hvordan får programmet tilladelse til at skrive til ini filen. Jeg har flere programmer som ikke kan skrive til programmets inifil.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2023 - 08:32 #1
Er programmer installeret og kørt som administrator?
Og er du logget på som administrator når du kører programmer?
Avatar billede Jan Post Mester
29. oktober 2023 - 11:18 #2
Ja, jeg er administrator og har også prøvet "kør som administrator". Mine programmer bliver installret på en anden partition (e-drev) , har prøvet på c-drevet og så virker de, men kan ikke finde ud ad hvorfor.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2023 - 11:38 #3
Hvis du højreklikker start og går i diskhåndtering, og du peger på dit e drev viser den så primær partition ?
Avatar billede Jan Post Mester
29. oktober 2023 - 11:50 #4
Der står bare iorden (Grundlæggende datapartition). Når jeg installerer på en anden partition på samme disk, så er der ikke noget i vejen, så på en eller anden måde er mit  e-drev partition beskytte på en eller anden måde, eller der er måske en felj på partitionen. Kan bare ikke finde detr sted som er beskyttet.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2023 - 16:14 #5
På min system SSD er der 2 partitioner og begge er primære partitioner og programmer kan installeres og køres på begge.
Avatar billede Jan Post Mester
29. oktober 2023 - 17:58 #6
Jeg er lige ved at lave en backup af mit e-drev . Når den er færdig prøver jeg at starte pc'en med "Active Boot Disc". Den kører uden for styre systemet og den kan rette mange ting på harddisken.
Avatar billede Jan Post Mester
30. oktober 2023 - 07:42 #7
Så kører det. Jeg fandt aldrig fejlen, men jeg slettede mit e-drev og genoprettede det. Nu kan jeg få mine programmer til at køre fra e-drevet. Jeg siger mange tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2023 - 12:25 #8
Velbekomme.
Hvordan er status på det nu i enhedshåndtering? Er det stadig grundlæggende partition eller er den primær?
Avatar billede Jan Post Mester
30. oktober 2023 - 16:43 #9
Den er en grundlæggende partition.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2023 - 16:45 #10
Ok :-)