Avatar billede MaxZpaD Professor
03. november 2023 - 10:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bruger- og rettighedstabeller i Navision/NAV

Hvilke databasetabeller i Navision/NAV indeholder informationer om brugerne og deres forskellige rettigheder/adgange?
Og kan man evt. også se, hvornår de enkelte brugere har fået tildelt og/eller ændret deres rettigheder - og af hvem?
Det skal nævnes, at jeg ikke har adgang til databasen via applikationen. Jeg vil kun kunne få enkelte tabeller og deres data udleveret.
Avatar billede Keld Broe Seniormester
09. november 2023 - 12:58 #1
Typisk vil du lede efter følgende tabeller:

User Table: Denne tabel indeholder oplysninger om de enkelte brugere.
Access Control Table: Her gemmes detaljer om brugernes rettigheder og adgangsniveauer.
User Permission Set: Denne tabel holder styr på, hvilke tilladelsessæt der er tildelt til hvilke brugere.
Change Log Setup: Hvis ændringsloggen er aktiveret, vil denne tabel logge, hvornår og af hvem brugertilladelser er ændret.
Tabellernes præcise navne kan variere afhængigt af versionen af NAV, du bruger. Uden adgang til applikationen vil du have brug for hjælp fra en databaseadministrator eller en person med passende adgangsniveau til at udtrække og levere de ønskede data fra disse tabeller. Det er også vigtigt at håndtere sådanne oplysninger med omhu, da de indeholder følsomme data.
Avatar billede MaxZpaD Professor
09. november 2023 - 13:10 #2
Mange tak for svar, Keld Broe :-)