Avatar billede KIV Novice
03. november 2023 - 12:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

sum.hviser skal returnere værdier fra to kolonner

Hej håber I kan hjælpe!
Jeg vil gerne have returneret summer af værdierne fra to kolonne. Jeg har tidligere brugt sum.hviser til returnering af værdierne i én kolonne, men kan ikke få den til at virke med to kolonner. What to do???

På forhånd tak.
Avatar billede MaxZpaD Professor
03. november 2023 - 12:28 #1
Jeg tror, du bliver nødt til at bryde den op i to, dvs. =SUM.HVISER("Kolonne1"...) + SUM.HVISER("Kolonne2"...)
Avatar billede MaxZpaD Professor
03. november 2023 - 12:34 #2
Alternativt kan du bruge SUMPRODUKT

F.eks. =SUMPRODUKT(C2:D4*(B2:B4="A")*(E2:E4="x")), hvor dine tal står i området C2:D4, og dit kriterie1 står i B2:B4, og kriterie2 står i E2:E4