Avatar billede Jako6268 Praktikant
03. november 2023 - 22:42 Der er 7 kommentarer

Opgradering til min gamer PC

Jeg har et spørgsmål omkring min gamer pc. Jeg vil gerne opgradere min ssd på 512gb. Jeg vil gerne have 960 eller derover.
Men hvad er bedst at købe?
Mit bundkort er PRIME B360M-k
jeg spurgte engang en hjemmeside omkring det: de svaret
"I B360M-K er der 1stk M.2 sokkel, hvor din nuværende SSD sidder, Så skal du have en SSD i med kabel"

Vil det betyde jeg skal skifte hele min nuværende SSD ud med en ny eller? for det er jeg klar på, hvis jeg kan få 1tb eller noget

Jeg tænker også opgradere min processer eller grafikkort. Men vil helst opgradere det der hjælper min ydeevne/fps bedst i Warzone
Tænker gerne rtx 3070 ti eller noget. Men hvis jeg opgradere mit grafikkort, skal jeg så også opgradere andre ting i min pc?

i5-9600KF,RTX2070-8G,250SSD,16G-RAM+24
(STYRESYSTEM) –512GB SSD M.2 NVMe, INTEL 660P)
ASUS RTX2070 SUPER DUAL EVO
CORSAIR H100 VANDKØLER 240MM
Avatar billede valby Ekspert
03. november 2023 - 23:16 #1
Din SSD disk har ikke noget med det andet at gøre. Det er bare et spørgsmål om plads. Det betyder ikke nødvendigvis, at du skal bytte din nuværende disk ud med en ny. Hvis du har en stationær, kan du bare købe en SSD, som ekstra plads.
Det behøver ikke, at være en M2, men bare en intern disk. For eksempel Samsung Evo f.eks. https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/lagring/intern-ssd/samsung-870-evo-intern-sata-ssd-2-tb/278814?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwtJKqBhCaARIsAN_yS_nN-q2xNGcRVKK7EBvIAYXc9Lz9fOl2vrEMMIV3ugu4eLWeQ7u8o0EaAhf5EALw_wcB
Da den ikke afgiver varme af betydning, kan du bare lægge den et sted i kabinettet, hvor den ikke berører blæseren. Den behøver ikke, at blive spændt fast, den hænger fint i kablerne. Resten må en anden svare på.
Avatar billede valby Ekspert
03. november 2023 - 23:20 #2
Ps. Hvis det er en bærbar, er det et spørgsmål om, der er plads til en ekstra M2, ellers må du udskifte den der er i nu. Men køb ikke for småt. Prisforskellen mellem 1 og 2 TB
er ikke så stor.
Avatar billede Jako6268 Praktikant
04. november 2023 - 00:00 #3
Det gør helt ligemeget om hvilken ssd så? vil gerne kunne game på den
Avatar billede Jako6268 Praktikant
04. november 2023 - 00:01 #4
Det er en stationær :)
Avatar billede valby Ekspert
04. november 2023 - 00:57 #5
Samsung Evo serien er kendt for at være kvalitet, så ja dem kan du sagtens spille på.
Avatar billede valby Ekspert
04. november 2023 - 01:03 #6
Læg mærke til. at der skal være mindst 20% friplads på en SSD, ellers bliver den langsom. Og Husk at Trim funktionen skal være aktiveret, Hvis du vælger Samsung, så download deres Magican. https://semiconductor.samsung.com/consumer-storage/magician/  Hvilken SSD har du nu ? Hvis du ikke ved det, så prøv Specy.
https://www.ccleaner.com/da-dk/speccy/download
Avatar billede puren Ekspert
04. november 2023 - 22:44 #7
hvis du skal havde bedre FPS så skal du kigge efter flaskehalsen i computer og opgradre den