Avatar billede Filholm Seniormester
05. november 2023 - 20:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk sortering

Ok, hold fast....her kommer min forspørgsel.

Jeg har et regneark, hvor jeg fører rangliste for en klub og dens medlemmer.

På arket "resultater" står spillernes navne og resultaterne fra de seneste 16 uger - listen er rullende, så det er altid de seneste 16 uger der tæller med.

Spillerne/medlemmernes navne står fra B4 og nedaf (på nuværende tidspunkt står sidste navn i B33), men der er plads til flere derunder.

Ud for den enkelte spillers navn står der i D til AI den spillers resultater.
F.eks.
I B4 står Andreas og i D4:AI4 står hans resultater
I B5 står Bo og i D5:AI5 står hans resultater
osv.

Jeg vil gerne......når jeg taster et nyt navn ind nederst, så sorterer arket automatisk i alfabetisk rækkefølge. Altså hvis jeg skriver Hugo, så sorteres det automatisk ind i rækken under H.......det kan jeg med denne VBA.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Dim LastRow As Long
    Dim SortRange As Range

    ' Tjek om ændringen skete i kolonne B og om der kun blev tilføjet én celle
    If Target.Column = 2 And Target.Rows.Count = 1 Then
        Application.EnableEvents = False ' Deaktiver hændelsesbehandling midlertidigt
        LastRow = Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row
        Set SortRange = Range("B4:B" & LastRow)
        SortRange.Sort Key1:=Range("B4"), Order1:=xlAscending, Header:=xlNo
        Application.EnableEvents = True ' Aktiver hændelsesbehandling igen
    End If
End Sub

MEN......
Den sorterer kun navnene i B-kolonnen, den data, der hører til det enkelte navn, som står i D til AI sorteres ikke med.....

Kan jeg få VBA'en til at sortere disse data med når den sorterer automatisk?.
Avatar billede ebea Ekspert
05. november 2023 - 21:14 #1
Udvid dit Sort range til "B4:AI"
Set SortRange = Range("B4:AI" & LastRow)
Avatar billede Filholm Seniormester
06. november 2023 - 19:45 #2
Argh, så nemt....
Takker
Avatar billede ebea Ekspert
06. november 2023 - 20:19 #3
#2 - Du er velkommen ;-)