Avatar billede Jan Post Mester
06. november 2023 - 14:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 11 22H2 - Indstillinger i stifinder.

Jeg kan ikke komme ind på min indstillinger i stifinder. Menuen er nedtonet. Og jeg får denne besked "Denne handling er blevet annulleret på grund af begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministrator". Det er mig og det har virket. jeg ved ikke hvad der er sket.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2023 - 14:16 #1
Prøv at logge af og log på som administrator.
Selvom du skulle være admin kan det tænkes du alligevel ikke har fuld adgang.
Avatar billede Jan Post Mester
06. november 2023 - 14:19 #2
I kontrol paneler mangler der også nu "Indstillinger for stifinder".
Avatar billede Jan Post Mester
06. november 2023 - 14:25 #3
Til 220661. Det hjælper ikke.
Avatar billede falster Ekspert
06. november 2023 - 14:57 #4
Jeg har ikke W11, men det ser ud til at være en Windows-genganger. Der er diverse på nettet, når man Googler (den engelske) fejlmelding:

"This operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer please contact your administrator"

Måske skal du først se, om der er sket noget med indstillingen af din brugeradgangskotrol (UAC). 1. punkt her:

https://smallbusiness.chron.com/remove-restrictions-computer-55364.html
Avatar billede Jan Post Mester
06. november 2023 - 16:28 #5
Det hjælper ikke. Mit UAC er helt i bund (giv aldrig besked) og  Windows Firewall bruger jeg ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2023 - 16:49 #6
Kører du Home eller Pro på pc?
Avatar billede Jan Post Mester
06. november 2023 - 16:59 #7
Jeg kører Pro.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2023 - 17:02 #8
#7 Så skal du måske ind i gruppepolitik og se om der er lavet noget der der blokerer.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2023 - 17:03 #9
gå i søg og skriv
gpedit.msc og tryk enter. så kommer du derind.
Avatar billede Jan Post Mester
06. november 2023 - 17:08 #10
Så fik jeg det rettet. Jeg brugte programmet "TweakNow WinSecret Plus". Under menuen "Windows Secret / File Explorer / Folder Options".  Den var sat til "Disable Folder Option". Nu har jeg enablet den og nu virker det. Jeg siger mange tak for hjælpen. Måske andre kan bruge mit svar. TweakNow kan også lave mange andre ændringer i Windows, som kan være nyttige.
Avatar billede falster Ekspert
06. november 2023 - 17:26 #11
Fint og tak for tip.

Med "Disable Folder Option" fundet er der måske/nok tale om en indstilling, der kan ændres uden et tredjeparts værktøj. Måske således:

https://www.geekyshows.com/2014/12/enable-disable-folder-option-manually.html
Avatar billede Jan Post Mester
06. november 2023 - 17:33 #12
Jeg har været inde i databasen, men ikke lige prøvet din løsning, men jeg tror nok at din løsning er til menuen "Vis flere indstillinger". Ret mig hvis jeg er forkert på den. Med tredjeparts værktøj er faren for at skrive forkert i registreringsdatabasen heller ikke så stor. :)
Avatar billede falster Ekspert
06. november 2023 - 23:56 #13
Mit #11 var egentlig blot for at mene, at hvad disse 3. parts-tweakere kan udføre, kan også udføres direkte i Windows-miljøet.

Dette link viser et stykke nede dialogen for "Indstillinger for Stifinder" i kontrolpanelet (på engelsk):

https://www.makeuseof.com/windows-10-open-folder-options/

Når dit problem blev løst, som du omtaler i #10, ved at "enable" Folder options, synes jeg, at det passer meget godt med, at du ikke kunne få disse indstillinger frem, når den var "disabled".

Vigtigst var, at det blev løst.