Avatar billede johnnylassen Seniormester
07. november 2023 - 07:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gmail bruger

Hej Har gmail jeg bruger på min pc. I listen over profiler er der nogle gamle mail adresser jeg ikke bruger. Men de står i listen over hvilke jeg ønsker at logge på. Kan ikke lige gennemskue hvor jeg fjerner dem, så de ikke er på listen mere.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2023 - 08:02 #1
jf google
Hvis du vil fjerne den pågældende persons logonoplysninger fra din pc, skal du:
Vælg Start > Indstillinger > Konti > Familie & andre brugere.
Under Andre brugere skal du vælge pop op-vinduet for den konto, du vil fjerne.
Ud for Konto og data skal du vælge Fjern.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
07. november 2023 - 09:14 #2
Det hjalp ikke. Ej heller under mail i start og indstillinger. Tror det er en google ting? Og ikke en microsoft ting, som administreres fra pc.
Avatar billede Erik K Ekspert
07. november 2023 - 16:41 #3
Du skriver: "Men de står i listen over hvilke jeg ønsker at logge på."
Mener du listen med kontakter?
Hvis ja, så skal du klikke på en uønsket kontakt og når den åbner, får du øverst til højre flere muligheder, bl.a. en papirkurv. Den vælger du og kontakten forsvinder fra oversigten.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
07. november 2023 - 17:49 #4
Ok. Måske ikke så nemt at tolke hvad jeg mner :-) Starter min google browser. Oppe i højre hjørne lige under den grå linie er der tre ikoner. Et tandhjul, 9 prikker i en firkant og så en rund med bogstav eller selvvalgt ikon. Hvis jeg trykker på sidstnævnte popper mulighederne for at logge på google op. Det er i den liste de forskellige konti står.
Gav det bedre mening nu :-)
Avatar billede Erik K Ekspert
07. november 2023 - 18:18 #5
Ja, jeg tror det giver mening😊
Det er jo så forskellige Googlekonti og hvis du vil slette dem gør du følgende når du er logget på den konto du vil slette:
Gå til sektionen Data og privatliv på din Google-konto.
Rul ned til bunden af siden, der vil du bl.a. få muligheden: Slet din Google konto
Det gør du så.
Avatar billede Erik K Ekspert
07. november 2023 - 18:24 #6
Glemte lige...når du klikker på ikonet, får du muligheden: Administrer din Google konto.
Det klikker du på og så kan du til venstre finde muligheden Data og privatliv og så fortsætter du som nævnt i #5
Avatar billede johnnylassen Seniormester
08. november 2023 - 07:27 #7
Tak Erik. Har nu kigget lidt på det. Men den konto der skal slettes, har jeg ikke længere adgang til. Er ikke længere i bestyrelsen. Det er en fælles konto som alle i bestyrelsen benytter. Så konto skal ikke slettes. Men blot fjernes fra min pc
Tilsyneladende, skal man have adgang til kontoen for at fjerne den.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
24. november 2023 - 08:16 #8
Ikke løst. Lukkes