Avatar billede per2edb Ekspert
12. november 2023 - 17:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

navigationspanel DoCmd.NavigateTo

I navigationspanelet ønsker jeg kun vist Tabeller med data
Alt andet skal skjuled

Jeg har:
Call DoCmd.NavigateTo("acNavigationCategoryObjectType")
Call DoCmd.RunCommand(acCmdWindowHide)

men det skjuler alt

Kan i hjælpe
Avatar billede Gustav Ekspert
12. november 2023 - 18:13 #1
Jeg kan ikke få dette til at virke. Får en fejl uanset hvad.
Avatar billede Gustav Ekspert
12. november 2023 - 18:24 #2
Fandt ud af det (kør på én linje som vist, hvis du kalder koden manuelt).
Det er en virkelig styg misk-mask syntax:
DoCmd.NavigateTo "acNavigationCategoryObjectType" : DoCmd.RunCommand acCmdViewTables
Kilde: https://www.isladogs.co.uk/nav-pane-helper/
Avatar billede per2edb Ekspert
13. november 2023 - 18:09 #3
Desværre
Som jeg skriver skal kun tabeller vises alt andet skjules
acCmdViewTables bevirker tabellerne godt nok vises fremhævet men alt andet kan stadig ses ved valg fra rullemenuen
Jeg har prøvet dette - men alt lukkes:

DoCmd.NavigateTo "acNavigationCategoryObjectType": DoCmd.RunCommand acCmdWindowHide
                                DoCmd.NavigateTo "acNavigationCategoryObjectType": DoCmd.RunCommand acCmdViewTables

Allerbedst ville det være hvis alt blev skjult og kun nogle udvalgte tabeller vistes
Avatar billede Gustav Ekspert
13. november 2023 - 18:31 #4
Det er jo så det modsatte af, hvad du spurgte om.

Da skal du oprette en gruppe med de tabeller, du vil vise.
Dernæst vælge at få vist custom grupper og kun den med tabellerne.

Det er alt sammen nøje beskrevet i artiklen, jeg fandt linket til.