Avatar billede thedukedk Juniormester
18. november 2023 - 18:53 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

psu strømsttik til cpu

hejsa
jeg har en psu som er e3va supernova 850 watt G80 molulær og så et nyt bundkort som er et https://www.gigabyte.com/Motherboard/Z790-UD-rev-10#kf
prøv at scrolle ned til hvor man kan se hele bundkortet  og nummer 1 er  8+8 solid pin cpu power connector  mit spørgsmål er skal jeg have stik i begge eller kan man nøjes med den ene 8 pins ??
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2023 - 19:17 #1
Er det ikke ligesom at købe en sportsvogn, og så ned på tanken og fylde 92 oktan på, og forvente 100% fart? Hvis du ikke tanker cpu med den mængde brændstof den skal bruge, så kan du have nok så fine data, men den kører bare ikke hurtigere end en fiat.
Avatar billede thedukedk Juniormester
18. november 2023 - 21:46 #2
okay sjov sjov men kan du så finde et stik til mig som jeg skal bruge :)  det skal vel være et med en 8pin til psu og så 2x8pins i den anden ende, for jeg kan ik finde sådan et :)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2023 - 06:55 #3
fra psu er der ofte et stik med 6 og et med 2, der kan sættes sammen (den ene glides på i et spor for enden af det andet)
Avatar billede Little Helper Seniormester
20. november 2023 - 11:37 #4
Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt og at du har en "Blok" af stik som passer i den ene 8x8 connector, Så kan du faktisk godt "nøjes" med den. Den anden bruges under kraftig ydelse (Overclocking) og ikke mindst som strøm til ekstra kort der sættes i din maskine/Bundkort. Hvis du ikke bruger begge, Og din maskine bruger strøm nok til at den gerne vil have det ekstra stik så giver det sig til kende i at din maskine fryser ved stor belastning, Og så ved du at du er nødt til at bruge begge. (Men den strømforsyning du har kommer med en masse ekstra stik til at modificere og tilpasse til netop den slags). Du burde have disse stik liggende.

Håber du kan bruge input til noget.