Avatar billede Annette Novice
21. november 2023 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Jeg kan ikke afspille APP lyd for en given APP på min Samsung S23 Ultra

Jeg har tidligere haft en Samsung S10 hvor APP'en virkede perfekt.
På min nye telefon S23 Ultra kan jeg ikke få APP'en til af afspille egen lyd, selvom den er valgt i indstillinger på APP'en.
Jeg hører kun en SMS lyd - meget uanvendeligt, da denne APP kræver hurtigt interaktion - og pludselig afgiver alle APPs samme lyd :-(
Kun messenger har jeg formået at kunne få sin egen lyd. Samsungs kalender har egen lyd+SMS lyd når der kommer notifikationer.

Jeg har gennemtrawlet Indstillinger -> notifikationer / tilladelser og er ikke blevet klogere.
Seneste Android version er opdateret og seneste version af APP'en.

HJÆLP!
Avatar billede Erik K Ekspert
21. november 2023 - 23:43 #1
Hvis du følger anvisningerne i denne YouTube, så burde det virke.

https://shorl.com/menahalikibre
Avatar billede Annette Novice
22. november 2023 - 15:15 #2
Tusind tak - havde været der inde masser af gange, men fandt ud af at det ikke var nok at slå det fra og så bare prøve at slå lyden til igen med tilvalgsknappen, men at man skulle vælge en af meddelelseskategorierne og så fik jeg pludselig flere muligheder for lyd - men bare ikke APP'ens standard lyd, men kun Galaxys åndsvage lyde. Hvordan kan jeg vælge den originale lyd, der giver så meget mere mening?
Avatar billede Erik K Ekspert
22. november 2023 - 22:13 #3
Du skriver ikke, hvilken app det drejer sig om, men jeg formoder at det er en, du har hentet fra Google Play, eller du har måske brugt sikkerhedskopien fra Google, da du skiftede fra S10 til S23.
Hvis lyden ikke installeres sammen med appen, så kan du kun vælge en af de lyde som Samsung har lagt på telefonen.
Hvis appen installerer egen lyd, kan der være gået noget galt ved installationen på S23, så hvis du kan hente en ny version fra Play, så ville jeg afinstaller appen og så hente en ny installation.
Hvis dette ikke afhjælper problemet, kan du alternativt optage den originale lyd og lægge den ind på din S23.
Avatar billede Annette Novice
28. november 2023 - 17:16 #4
Hej Erik - du er bare for  vild. Det virkede det med gen-installationen (krævede lige noget forberedelse). Nu hjælper jeg min mand med hans z-flip, hvor han har lignende problemer. Tusind TAK for dig!!
Avatar billede Erik K Ekspert
28. november 2023 - 19:56 #5
Velbekomme Annette.
Det glæder mig, at jeg kunne hjælpe.