Avatar billede basse147 Juniormester
21. november 2023 - 19:12 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

Kopier alt fra 3.5 gammel hd til ny 2,5 ssd hd

Hej vil gerne give min søn en ssd da han skal have lidt mere speed på hans pc.

Findes der et nemt program som kan kopier alt fra hans c drev til en ny ssd så man bare kan bytte harddisken ud bagefter så vi er fri for at skulle installere Windows og alt igen (=
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. november 2023 - 19:38 #1
Macrium FreeRreflection free kan hvis det er windows home. Behold den gamle i til backup eller andet - der er oftest plads til flere harddiske.
Avatar billede basse147 Juniormester
21. november 2023 - 20:04 #2
Okay men bliver oven ikke i tvivl om hvilken en af harddiskene den skal starte op på hvis man har 2 med Windows på
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. november 2023 - 20:06 #3
Avatar billede basse147 Juniormester
21. november 2023 - 20:33 #4
Mener pcen haha dumme ordbog 😅
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. november 2023 - 20:38 #5
#2 det sætter du op i BIOS - beholder du den kan du også vælge at formatere den og kun bruge den til data.
Avatar billede basse147 Juniormester
21. november 2023 - 20:42 #6
Tak alle sammen gode svar ❤️
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2023 - 22:28 #7
Er der 2 fysiske diske i pc med hver sit system på kan du blot koble den disk fra som du ikke ønsker at klone fra.
Hvis det er en HDD hvor hver sit system ligger på hver sin partition skal hele disken klones så begge systemer kommer over. Måden du booter ind på disse systemer bør blive det samme som nu. Du skal blot i din bios vælge at SSD drevet skal have 1 prioritet. Hvis SSD virker efter hensigten når der er klonet kan du formatere den gamle hdd til andet formål.