Avatar billede mort1 Ekspert
22. november 2023 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Samsung S10 vil ikke sende e-mails

Min Samsung S10 vil ikke længere sende e-mails (men gerne modtage) - nogen der har en anelse om hvad jeg skal kaste mig over, for at finde ud af årsagen.
Telefonen giver, med det samme jeg trykker send, besked om at den ikke er sendt, og lader den så blive i udbakken med beskeden "ku. ej sende",
Alle ideer modtages med tak.
Avatar billede INK Ekspert
22. november 2023 - 16:50 #1
Er det stadig din YouSee mail, eller er du skiftet til ny leverandør? Hvis det er YouSee, så er det sikkert indstillinger for udgående server, du skal kikke på. Standardport er 587 med STARTTLS
Avatar billede mort1 Ekspert
22. november 2023 - 17:15 #2
Ja, jeg er stadig på YouSee, så jeg må se om jeg er kan finde ud af at kontrollere om jeg har fat i den rigtige port - Går ud fra, at det er noget der i givet fald skal ændres på telefonen.
Avatar billede INK Ekspert
22. november 2023 - 17:31 #3
Har ikke selv en Android, men det må være indstillinger og konti eller mail. Her vælges din YouSee konto og formentlig her noget om SMTP server (udgående mail). Er nok forskelligt fra min iPhone, men håber du ledes på sporet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. november 2023 - 23:28 #4
Er der tale om pop3, så er kontoen for indgående server "pop3.yousee.dk" port 995, og udgående server er "asmtp.yousee.dk" port 587.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-yousee-mail/android

Håber linket kan hjælpe.

Kender selv til problemet - men det er den modsatte vej: i perioder udebleven modtagelse af mails på min Samsung Galaxy XCover 5. På Gmail kontoen optræder problemet ikke.
YouSee kundeservice snakker og snakker, men de ved bare ikke hvad de snakker om.
Avatar billede mort1 Ekspert
24. november 2023 - 15:57 #5
Fin hjælp fra jer begge ErikHg og ink og linket var nemt at følge - Jeg testede det på min hustrus telefon, og det virkede, men, men, men - Da jeg lavede samme opsætning på min egen telefon fik jeg denne besked:
"Kunne ikke bekræfte konto
Der opstod en sikkerhedsfejl med netværksforbindelsen"
Nogle bud på hvad jeg nu gør?
Avatar billede mort1 Ekspert
24. november 2023 - 17:18 #6
Et forsøg mere, hvor jeg fulgte anvisningen i linket gav bonus, nu virker det igen.
I første omgang var det den udgående serverport, som af uforståelige grunde var forkert  (I kan sikkert af mit spørgsmål forstå, at jeg ikke selv har været inde og rode)
I anden omgang var det sikkerheden i den indgående server, som jeg i farten må have valgt forkert, sikkert for store - og for gamle fingre.
Tak for hjælpen til jer begge.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. november 2023 - 18:10 #7
Tilføjelse til #4 - Der er tydelige tegn på at der i øjeblikket ige igen er ustabilitet i form af at der så at sige ingen mail kommer på min mobil - derimod er der ingen problemer overhovedet på pc´en.
Jeg har nærmest opgivet at kontakte "kundeservice" hos YouSee, for denne service er en ren parodi. Derfor har jeg skrevet en særdeles skarp mail, der i utvetydige vendinger forklarer om mit syn på YouSee´s måde at drive virksomhed på.
Denne mail er sendt til "klager "snabel a"yousee.dk. Om der så sker noget i sagen ved jeg ikke. På Trustpilot kan man under Mail YouSee  se, at hele 97 % af anmeldelserne giver mindste karakter, nemlig én stjerne, der giver sølle 1,2 stjerne ud af 5 mulige og betegnelsen "dårlig".