Avatar billede thomsendk Juniormester
22. november 2023 - 22:28 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Pinnacle studio 25

Nu er studio 25 begyndt at skabe sig igen.
Når jeg starter den,så kommer startsiden lige op og så lukker programmet ned igen.
Har prøvet at slette og genindstaler programmet,men med samme resultat.
Kører W 11 og den er opdat.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2023 - 09:56 #1
Prøv det her:
Hent Revo Uninstaller Free her: https://www.revouninstaller.com/products/revo-uninstaller-free/
Installer programmet og start det op. Afinstaller Pinnacle Studio 25. herefter skal pc scannes for efterladenskaber. Jeg har i alle år brugt "avanceret" i måden den scanner på og aldrig haft problemer med dette. Den går dybere ind i måde den fjerner efterladenskaber på. Marker og fjern det den finder. Det gælder både med filer og med register oplysninger. Genstart pc og installer Pinanacle Studio igen og se om du er kommet i mål.
Avatar billede thomsendk Juniormester
23. november 2023 - 11:15 #2
Har nu afprøvet det,men desværre hjalp det ikke.Må godt nok indrømme at der gemte sig en masse filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2023 - 11:21 #3
Med Pinnacle Studio 25 når men ser på systemkrav til denne står Windows 10 64 bit kun.
Tænker måske om problemet kunne være kompatibilitet??

Hvis du højreklikker på start ikonet til programmet, og vælger egenskaber-kompatibilitet, kan du her vælge Windows 10 og problem så forsvinder?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2023 - 13:02 #4
Hmm er din pc hardware god nok til at bruge programmet?
https://kb.corel.com/en/128464
Avatar billede thomsendk Juniormester
23. november 2023 - 14:56 #5
I egenskabskompatibiltet kan jeg kun vælge op W8 .Har så prøvet 8 men det hjælper heller ikke.
Ang. min hardware ,så fam.nørd (er ikke selv skarp ) set på det ,inden jeg købte programmet og han sagde god for det.
Men har heller ikke lige købt det.Det har ligget længe på "lager" netop fordi det ikke virker.Pcèn er 2 år gammel,født med W 10 og så siden opdat til W 11.Mens den havde W 10 var der ingen problemmer.
Var dengang i kontakt med Pinnacle( inden jeg opdat.fra 18 til 25) og der blev sagt at det godt kunne køre på W 11.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2023 - 15:01 #6
Havde du nogle andre programmer på din pc på 10 der kunne have hjulpet med afvikling af dit program?
Tænker på program som VLC medieafspiller og lignende. Eller var det en opgradering til 11 du lavde så det hele fulgte med over?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2023 - 15:06 #7
I programmet under hjælp kan man opdatere programmet. Har du forsøgt dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2023 - 15:14 #8
Er det en bærbar med 2 grafik kort bruges måske det forkerte kort til dit program? Kan have sket ved et skift til 11.
https://pinnaclestudioinfo.dtvpro.co.uk/poor-performance-under-windows-11
Her er der også tale om PS25 der ja skulle kunne køre på 11 i følge Corel.
Men bruges den forkerte hardware med de forkerte strøm indstillinger mistes en masse performance fra hardwaren. Når men arbejder i sådanne programmer skal det være i høj ydelse.
Avatar billede thomsendk Juniormester
23. november 2023 - 15:55 #9
Kører på en stationær pc.Kan jo ikke bruge hjælp,da programmet lukke ned straks efter start.
VLC har fast på pcèn.
Det var en opgradering som jeg fik,havde jo S18 .Den kører så uden bøvl.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2023 - 18:01 #10
Ja selvfølgelig kan du ikke det når det lukker ned.
Jeg bliver mere i troen på at dit problem er at noget driver på din Windows 11 gør at programmet ikke virker rigtigt.
Måske grafik driveren kan være skyld i det. Prøv at se på hjemmesiden for driver til din pc om den kører i den nyeste version. Hvis den ikke gør fjern driver der ligger og installer ny driver. Hvis dette ikke løser problemet fjern ny driver og hent og installer en ældre driver end den du brugte før. Det er eneste måde man kan udelukke en driver. jeg har selv på en bærbar jeg har været nødt til at deaktivere at Windows automatisk må hente og installere drivere på grund af et system der hakkede sig frem fordi Microsoft mente de havde en bedre driver end den der var installeret. Det er lidt som at lede efter en nål i en høstak nogle gange desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2023 - 18:15 #11
Hmm løb lige over dette https://kb.corel.com/en/128588 som også kunne være nålen i høstakken??
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2023 - 18:19 #12
I øvrigt er det altid en god ide at højreklikke på alt hvad man installerer og kører filen som administrator. Det er noget jeg har erfaret da jeg fik Windows 10 i sin tid.
Avatar billede thomsendk Juniormester
24. november 2023 - 14:20 #13
Har nu afprøvet div.gode forslag,men desværre intet har virket.
Nu må den så tilbage på "hylden",måske dukker der noget op.Havde håbet der måske var dukket noget op som kunne bruges.
Lidt træls,da denne pc havde w10 var der ingen problemmer.
Vil lade vores fam.nørd kigge på grafikkortet,her står jeg af.
Har lige støvet en gammel HP stationær af,hvor den også ligger,her virker den fint på W10,men køre mega langsomt,da pcèn ikke er så kraftig som denne den jeg har nu.
Men tak for hjælpen,skal nok vende tilbage hvis der lige pludselig dukker en løsning op.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2023 - 15:52 #14
Mener at man med samme licens kan have både Windows 10 og 11 på samme pc. Man vælger blot ved opstart hvilken version der skal benyttes.
Avatar billede thomsendk Juniormester
24. november 2023 - 17:53 #15
Giver man ikke total afkald på W 10 når man opgr.til W11?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2023 - 19:32 #16
#15 Nej det skulle man ikke gøre. Begge systemer er aktiveret med samme digitale licens.
Siden her fortæller også man kan have begge systemer på samme pc.
Prøv at læse her. https://www.elevenforum.com/t/windows-10-and-windows-11-digital-licencing-explained.14051/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2023 - 19:38 #17
Som jeg forstår linket her https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/17j6the/dual_boot_windows_10_and_windows_11_sharing_with/  kan du bruge begge systemer på samme pc bare du kun kører på et system ad gangen. Begge er digitalt aktiveret med samme licens. Jeg har selv haft Windows 11 af og på computeren her med en anden hdd, hvor men ssd hele tiden har kørt 10. Jeg har ikke oplevet nogle beskeder om aktivering af den ene eller anden version af Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2023 - 11:29 #18
Fandt du en løsning?
Avatar billede thomsendk Juniormester
27. november 2023 - 13:45 #19
Har ikke afprøvet din ide endnu,men venter til jeg kan få hjælp af vores nørd,tør ikke rigtig så i gang med det.Men har snakket med ham og han syntes det er en spændende ide.
Så imens så laver jeg det jeg skal bruge her og nu på PS 18,den virker.
Avatar billede thomsendk Juniormester
24. januar 2024 - 14:57 #20
Så er jeg på banen igen.
PS 25 skaber sig stadig,nogen gange logger den på og andre gange ikke.
Så kom jeg til at tænke på,hvor gemmer den mine filer (den film jeg er  i gang med) søgte lidt rundt( bruger/thdk/temp og sidste log af dato) og fandt dem.Samme logo som ved program genvejen og vupti så kom den i gang.
Bruger den nu som "bagdør" hvis "fordøren" ikke ville gå igang.
Hvorfor det er sådan,kan nogen som nok er mere ind i den slags end jeg ,måske svare på.Men den virker.