Avatar billede vbr Seniormester
23. november 2023 - 17:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt tag er indsamlet. Tag er tomt, eller telefonen er ikke justeret.

'Nyt tag er indsamlet. Tag er tomt, eller telefonen er ikke justeret'.

Vore tre Huawei-telefoner får med mellemrum næsten blank skærm, hvor der står ovenstående underlige meddelelse, som jeg ikke har set før.

Der er tale om modellerne P20 og én P30. P20-erne har vi haft siden 2016, men meddelelsen er dukket op indenfor de seneste uger.

Typisk optræder fænomenet i serier hastigt efter hinanden. Til gengæld kan der godt gå flere dage, hvor meddelelsen ikke optræder.

Jeg har scannet dem med Norlys sikkerhedspakke (Stofa Safesurf), som vi har som en del af vort fiber-internet-abonnement.

Hvordan 'justerer' man i øvrigt telefonen?
Avatar billede nopsen Ekspert
23. november 2023 - 23:46 #1
bare en tanke.. den røde tråd i dine seneste spørgsmål er safesurf, især når i har flere forskellige mobiler med samme problem samtidigt.
det er min erfaring at man skal holde sig fra de forskellige udbyderes såkaldte sikkerhedspakker, det er for det meste et unødvendigt salgstrick de ka lokke med.
prøv at afinstallere det, genstart mobilerne og se om det ka udelukke problemerne, hvis ikke ka i jo installere det igen.
Avatar billede f-arn Guru
24. november 2023 - 14:12 #2
Prøv at deaktivere NFC 😃
Avatar billede falster Ekspert
24. november 2023 - 16:45 #3
Avatar billede vbr Seniormester
06. december 2023 - 14:41 #4
Tak for svarene - det løste problemet at deaktivere NFC. Problemet har ikke vist sig siden. :-)
Avatar billede Teknikguro Praktikant
10. marts 2024 - 17:00 #5
Jeg har en P30 med samme problem. Det begyndte da jeg placerede mit dankort i samme etui som telefonen. Det er nok NFC i kortet som driller.