Avatar billede KurtG Forsker
25. november 2023 - 17:36 Der er 3 kommentarer

MS Publisher: Få tekst til automatisk af flyde videre til næste side

Jeg har en *.txt-fil med ca. 51.000 linjer, som skal indsættes i et Publisher-dokument.
Jeg opretter dokumentet og laver tekstramme med to spalter på første side. Derefter opretter jeg de første af de mange sider som kopi af første side ved at opmærke "Dupliker alle objekter på side 1".
Derefter indsætter jeg txt-filens indhold ved klippe-klistre ind i tekstrammen på første tekstside.
Nu skal jeg så have teksten til at flyde videre fra første side til de efterfølgende sider:
Jeg trykker et sted i teksten i første tekstramme, trykker derefter på prikkerne i den lille ramme i kanten, går til næste side og trykker inde i tekstrammen der.
Dette skal jeg så gentage ca. 500 gange i resten af dokumentet.

Er der nogle indstillinger, som kan få det til at ske automatisk?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2023 - 18:04 #1
Jeg ville så nok have valgt Word... Du kan så evt rette sideformat, rammestørrelse, tekstdesign osv efter eget valg. Få klik, og hele dokumentet er rette til.
Hvad er det lige der gør, at Publisher er eneste valg?
Avatar billede KurtG Forsker
25. november 2023 - 20:26 #2
Du har ret, jeg burde nok have valgt Word.
Valget faldt på Publisher, da jeg har brugt den en del til bøger og lignende. Men da der ikke skal billeder ind, vil jeg nok gå over til Word.
Men derfor kunne det da godt være rart at vide, om det kan lade sig gøre!
Avatar billede claes57 Ekspert
26. november 2023 - 07:57 #3
Som sådanne kan du også få billeder og tabeller til at flyde med teksten rundt, alt efter hvordan det linkes til tekst/side.
Jeg har ikke selv haft brug for Publisher endnu...