Avatar billede johnnylassen Seniormester
30. november 2023 - 08:53 Der er 2 kommentarer

PLEX hakker og små pauser.

Har et ret nyt Samsung smart tv. Der har jeg inst PLEX appen.
I skabet neden under står en Synology 218+ NAS.
Tv og nas er kablet til hinanden via en hub.
Udfordringen er, når jeg i appen vælger en film fra nasen, laver den nogle hak jævnt tit. Hvis jeg sætter opløsningen ned i appen,hjælper det. Så 1024 format går ikke. Somme tider er det 720 /1,5MB som jo er vildt langsomt. Filmen kan så ses, men i en dårlig kvali.
Nogen der ved noget om det :-)
Avatar billede kulawig Professor
30. november 2023 - 10:27 #1
en hub eller en switch ??

en hub er ufattelig dum og kan normalt kun arbejde med en hastighed - så den vil altid levere til laveste fællesnævner .. så hvis du har en enhed tilsluttet der kun understøtter 10mbs så er det det den arbejder med til alle enheder ..
Avatar billede puren Ekspert
30. november 2023 - 14:06 #2
#0 tjek lige at kablet er okay. og kan også være at din switch/hub er ved at stå af

#1 en hub er bare en multiport repreater så alt hvad der kommer ind på port 1 bliver blæst ud på alle andre porte, en switch er bare en smart hub som efter tid ved at hvilken port dataen skal til