Avatar billede dadwizz Juniormester
30. november 2023 - 16:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ældre spil på windows 11

Har fundet civilization IV frem fra gemmerne og installeret på pc med win11.

Får fejl at det ikke kører fordi den forårsager problemer med sikkerhed eller ydeevnen i windows.

Har kørt directx 9
Har højreklikket exe-filen og valgt egenskaber - kompatibilitet - "kør som winXP og deaktiver fuldskærmsoptimeringer og kør som admin..

Intet hjælper...

Nogen gode ideer?
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. november 2023 - 23:48 #1
Hvis det er et 32bit spil og der er 16 bit kald i dur det ikke på et 64 bit styresystem.
Avatar billede puren Ekspert
01. december 2023 - 00:12 #2
hvis det er en DVD du bruger kommer det aldrig til at virke på win 11 dvden er kopi beskyttet på safedisk og MS droppet og blocket support for safedisk i win 7,8,10 og 11

så du skal finde en gammel win XP
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2023 - 12:49 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2023 - 14:35 #4
#3 Kan man bruge XP pro herfra mon? Den hedder vel whistler som jeg husker det.
https://winworldpc.com/library/operating-systems
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2023 - 15:59 #5
Med virtualbox kan man køre alt (fra dos 3.3 til win11, linux m.m.)
På en windows-pc kan man 'skjule' virtualbox (man placerer fx xp's processlinje i højre side) maksimerer vinduet, og gør det gennemsigtigt. Så har man sin alm win11 og xp-programmer på dets skrivebord på én flade, og kan hoppe mellem dem uden problemer.