Avatar billede Novice-1 Seniormester
02. december 2023 - 21:52 Der er 2 kommentarer og
6 løsninger

Mus til Android, smartphone eller tablet -for derpå at sende tekst/ mail til nr 2 mail på windovs og...

har for mange og for store tommelfingre til at manøvre på smartphone
eller kan man manøvre  på smartphone/ tablet

og derfra sende tekst  som mail til min anden!! mail  på Windows pc og derfra kopiere  den sendte over i  et Office program, som eksempelvis Libres office

eller hvad vil den smarteste og billigste  løsning være for mig når det kun gælder dansk -tale til skrift

kan se Dictus nu er ser ud til at fungerer perfekt
men alt dyrt til mit begrænsede brug

på forhånd tak  for hjælpen!!
Avatar billede Erik K Ekspert
02. december 2023 - 23:20 #1
Du skriver ikke, hvilken telefon du har og der kan jo være væsentlige forskelle.

Afhængig af hvilken Android telefon og version af styresystemet du har, er indtaling af en tekst direkte i en mail måske en mulighed.

Har du f.eks. en Pixeltelefon kan det lade sig gøre, men også andre fabrikater kan muligvis bruges.
Du behøver så ikke en særskilt app for at bruge telefonen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. december 2023 - 00:36 #2
Du kunne overveje et bluetooth tastatur - og/eller bluetooth mus.

Jeg har et Logitech K480 Bluetooth. -der er en rille som kan holde en telefon eller tablet - se billeder på Pricerunner.

https://www.pricerunner.dk/pl/111-3006785/Tastaturer/Logitech-K480-Bluetooth-(Nordic)-Sammenlign-Priser?&source=google&ref-site=SEM&ref-ad=google&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyKurBhD5ARIsALamXaGPzM5FR23u2vee0DzO7AObyRfwyWSlmOOqs1nSoUOGzPI5pF3kiGkaAqAFEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

https://www.youtube.com/watch?v=zKg2G3u0APM
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. december 2023 - 00:38 #3
JA ja eksperten.dk er ikke glad for parenteser i URL men google selv eller søg på Pricerunner selv.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2023 - 12:53 #4
kortlink fra #2 er https://bit.ly/3N8mey4
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. december 2023 - 01:44 #5
Der er et lidt alternativt bluetooth tastatur på tilbud

https://www.pricerunner.dk/pl/111-3200233696/Tastaturer/Iiglo-Ergo-Kx-(Nordic)-Sammenlign-Priser
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2023 - 17:53 #6
og det er så direkte https://bit.ly/47ZkXS7
gå ind på https://app.bitly.com/Bi8u82X1lkI/home
i top venstre er en 'create new'
klik på 'link' så kopier dit fulde link ind - og du får vist et nyt kort link, som alle kan bruge.
man kan oprette en gratis konto der - hvis man vil bruge det...
Avatar billede Novice-1 Seniormester
06. december 2023 - 02:04 #7
#1  min telefon er Xiamomi readmi 8, og android  der er opdateret og er aldrig rigtig kommet i gang med at tale til den undtagen da jeg i sin tid lige fik den
---er vist bare mig der ved nærmere eftertanke har være "lidt" tungnem
---er givetvis muligt at tale direkte til mail
og  derfra sende til den anden mail som jeg har på min Windows pc
hvorfra jeg så vil kunne kopiere til dokumenter og andet på min 14" pc
---og har faktisk et brugeligt tastatur
og det eneste jeg åbenbart behøver bruge det til er åbenbart at skrive min egen mail adresse nr to på min pc

jeg sad og tænkte på at jeg skulle kopierer fra ene mail adresse til den anden -inde på min smartphone
da jeg udstillede min dumhed

i må alle undskylde mange mange gange
og synes at i også alle bør have point for jeres interesse/ input når det gælder tastatur!
Avatar billede Novice-1 Seniormester
06. december 2023 - 23:33 #8
Vil  lige takke for alle svar i denne tråd
--som svarene  på alle de andre spørgsmål jeg gennem tiden har stillet herinde!!