Avatar billede Stinne Praktikant
04. december 2023 - 14:14 Der er 3 kommentarer

C5 der har værdi på finansposter i 3 og 4 decimal

Hej

Hvordan får man værdien i 3. og 4. decimal væk fra finansposter i C5?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
04. december 2023 - 14:29 #1
Davs,

Det kan du gøre via datamanipulationen eller via XAL kode hvis du
har rettigheder/muligheder for dette.

Eks:

Finanspost =  100,23456

DecRound(FinansPost,2) = 100,24

Det er bedst hvis du finder transaktionsnummeret på de poster du skal have rettet så
du ikke skal rette på hele finanspost tabellen.

MVH
ADDCON
Peter Agger
Avatar billede Stinne Praktikant
05. december 2023 - 12:27 #2
Hej Peter,

Hvordan skal XAL kørselen lige se ud? for der er desværre mange poster der skal rettes.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
05. december 2023 - 12:58 #3
Davs,

Lidt som den her.  Her kan du afgrænse på en periode.
------------------------------------------------------------------------
DATE &FraDato
DATE &TilDato
INT    &Tæller

#Promt "Fra dato..: " GET(&FraDato),
            "Til  dato...: " GET(&TilDato),
            INPUT AT 5,5,
#PromptAbort

TTSBEGIN LedTrans

SEARCH LedTrans USING DateIdx
    WHERE Date_ >= &FraDato
    AND      Date_ <= &TilDato
    SET AmountMST = DecRound(AmountMST,2)
    SET AmountCur  = DecRound(AmountCUR,2)
    #ADD(&Tæller,1)    //  Tæller blot hvor mange poster der er behandlet
    UPDATE LedTrans
END

TTSCOMMIT LedTrans
PRINT &Tæller
PAUSE

Den retter både beløb og evt. valutabeløb.  Koden er ikke testet - så lav lige en test og prøve evt. på en kopi først.  Husk sikkerhedskopier din datatbase først.  Uden
ansvar for undertegnede.  Løber blot poster igennem og sætter alle til 2 decimaler.  Du kan hvis du vil udvide koden med at den først tester om der på den fundne post er 3. decimaler, men det er ikke nødvendigt.

Med venlig hilsen
ADDCON

Peter Agger