Avatar billede rapsine Novice
06. december 2023 - 23:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

onnote på chromebook ?

Jeg har købt en chrombook til studiebrug og vil gerne bruge onenote, men på HP Chromebook 14 Cel/4/32 14" kan jeg ikke installer app til onenote.
Er der nogen som evt. har erfaring med at få onnote på chromebook selvom appen ikke kan hentes i google store?
Avatar billede Erik K Ekspert
06. december 2023 - 23:35 #1
Onenote er jo en Microsoftapp, så hvis du vil bruge den, burde du have købt en windows-pc.
Kan du ikke bruge Keep istedet, den kan anvendes på Chromebooks og Androidtelefoner?
Keep kan stort set det samme som Onenote.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. december 2023 - 08:32 #2
Jeg er ikke stærk til ChromeBooks - de er alt for låste for min smag. Men jeg kan se at Microsoft 365 incl. OneNote kan fås som app til Google Chrome (på Windows): https://chromewebstore.google.com/detail/microsoft-365/ndjpnladcallmjemlbaebfadecfhkepb?utm_source=ext_app_menu

Så vidt jeg ved er de samme apps tilgængelige på ChromeBook, så måske kan du bruge den? - det er formentlig stadig noget der skal foregå via browseren, men måske lettere at leve med end den rene web-app...
Avatar billede rapsine Novice
07. december 2023 - 10:49 #3
Til andre med samme problem:
Slet appen til OneDrive, da den gerne vil logge ind på appen. Log på Office via browser og Office programmer kan fint bruges.