Avatar billede MHE Praktikant
08. december 2023 - 21:48 Der er 6 kommentarer

Foreningsmail

Hvordan får jeg oprettet foreningsmail der kan håndtere, at jeg sender mail ud via en gruppe.
I gruppen er der ca. 100 personer - som jeg har oprettet som en gruppe, men når jeg sender mail så får jeg ofte 10-15 mail retur, at de ikke kan leveres.
Hvis jeg så skifter adgangskode og ikke sender mail i en uges tid så kan jeg igen sende en mail til gruppen med de 100 personer og samtlige mail går fint igennem.
Der er nogen, der påstår, at det er fordi "systemet eller hvad det nu er" oplever at mine mange mail opleves som spam og derfor bliver de ikke leveret.
Jeg har oprettet en gmail.com
Avatar billede Erik K Ekspert
08. december 2023 - 23:43 #1
Hvis du sætter flere end ca 6-7 modtagere ind i feltet Til, så kan Google opfatte det som spammails.
Du skal indsætte mailadresserne fra gruppen i feltet bc og/eller bcc.

På den måde undgår du, at Google registrerer det som spammails.
Avatar billede MHE Praktikant
09. december 2023 - 07:37 #2
Tak for svar - men jeg bruger altid bc når jeg sender - måske hjælper det, hvis jeg skifter mellem cc og bc

Findes der slet ikke nogle der kan håndtere foreningsmail så man ikke behøver at skulle omgå systemet hele tiden?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. december 2023 - 09:45 #3
Det er heller ikke god "skik" at sætte alle email i til - det kan lettere give spam.
Sæt dem alle i bcc !
Alternativ må I købe et program som f.eks.  Group Mail
Avatar billede MHE Praktikant
09. december 2023 - 10:22 #4
Tusind tak - hvor finder jeg mere om programmet Group Mail?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. december 2023 - 10:57 #5
Du kan få en gratis "GroupMail Lite Edition – Free!" - den kan max sende 100 mail pr gang
https://group-mail.com/email-marketing-software-features/?SSAID=1238556
Kræver lige at man sætter sig ind i det - men kanon program, kan slette med excel regneark, så alle mail kan laves personlige - navn osv,
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. december 2023 - 14:32 #6
øhhh:
"kan slette med excel regneark" skulle være:
kan flette med excel regneark - ret stor forskel !