Avatar billede lurup Ekspert
09. december 2023 - 20:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Win 7 pro opdatering

Hej
Jeg har en ældre tante som har en win 7 pro maskine som hun ikke vil af med.

Den står med en opdatering som den hver gang den starte op prøver at hente og kort tid efter opgiver og starter op.
Hvrdan kan jeg slette denne opdatering
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2023 - 21:24 #1
Der findes et værktøj der hedder wushowhide spm kan skjule opdateringer. Har dog aldrig brugt den på Windows 7
https://m.majorgeeks.com/files/details/wushowhide.html
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2023 - 21:29 #2
Man har før kunnet hente denne kabinet fil hos Microsoft men der hsr været problem med at hente derfra. Har selv hentet fra Major Geeks for længe siden.
Wushowhide er en sammentrækning af
Windows update show hide.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. december 2023 - 21:30 #3
Eller prøv:
Højreklik på Denne Computer
Egenskaber / Windows Update / Skift indstillinger
Vælg: Søg aldrig efter opdateringer
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2023 - 21:42 #4
Microsoft har jo enkelte gange udsendt opdatering selvom et system ikke supportes længere. Jeg ville prøve at skjule den i stedet for at slå det helt fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2023 - 21:43 #5
Men hvorfor vil tanten ikke køre Windows 10?
Hun burde jo have skiftet medens tid var. Nu skal man købe licens.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. december 2023 - 21:53 #6
#4 er en bedre løsning.
Windows 7 modtager stadig en månedlig opdatering af "Windows værktøj til fjernelse af skadelig software"
Avatar billede valby Ekspert
09. december 2023 - 22:45 #7
Foreslår, at købe en W10 licens (129 kr.)
https://www.productkeys.dk/produkt/windows-10-home-oem/?utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=ProductKeys-GoogleFeed-DK&utm_medium=cpc&utm_term=3482&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIhI3z76aDgwMVexqiAx3a_wStEAQYAiABEgLOBvD_BwE
Og efter installationen, installere Open shell, så kan den ligne W7.
https://open-shell.github.io/Open-Shell-Menu/
Og så kan hun, hvis det ønskes, opgradere gratis til W11. Men det er der ingen grund til foreløbig.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2023 - 22:49 #8
#7 Den er ikke kompatibel med Windows 11 hvis den kører 7 nu. Men jeg er enig i brug af Open Shell for at få en start menu der ligner den hun er vant til.
Avatar billede valby Ekspert
09. december 2023 - 23:28 #9
Nej det er den vel ikke, så det er ikke aktuelt.
Men jeg ville godt give 129 kr for at windows kunne køre uden problemer.
Og jeg mener, at W10 er den bedste version Microsoft har lavet.
Avatar billede puren Ekspert
10. december 2023 - 16:57 #11
du fortæller at tiden er løbet fra win 7 og det eneste der hjælper er at installer win 11 https://www.productkeys.dk/produkt/windows-11-professional-retail/

til alle med løsning om win 10 NEJ man køber da ikke et produkt hvor support stopper om 22 mdr.

tanker om open shell NEJ for når tante søger hjælp på nettet eller i senior huset for at ændre noget skal der nu findes en guide hvor der også er brugt open shell,
hvis du kan finde ud at bruge din computer så giv den gas med open shell og div andet crap for andre nej
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2023 - 17:43 #12
130 kr for at gøre en gammel pc sikker i knap 2 år er en lille pris. Windows 10 er i forhold til 11 nemmere at bruge end 11 er når man ser springet op fra Windows 7. Og måske er behovet for computer måske ikke så stort længete når der her er tale om en ældre dame. Og med hensyn til start menu  så findes der jo også andre alternativer end Open Shell. Synes selv at den der er ì 10 er ok. Ændrede ikke da jeg gik fra Windows 8 til 10.
Avatar billede puren Ekspert
10. december 2023 - 17:49 #13
#12 en win 11 koster 168kr det er en mere pris på 38 for mange år endnu...
Avatar billede valby Ekspert
10. december 2023 - 18:00 #14
Som 220661 gør opmærksom på, kan den gamle maskine næppe køre W11.
Men det er også (i de næste år) ligegyldigt, for kan den køre W11 er der gratis opgradering fra W10. Så jeg mener stadig, at W10 + Open shell er løsningen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2023 - 18:03 #15
#13 Det er det ja. Men det gavner jo ikke at købe en licens til en pc der ikke er kompatibel til Windows 11. Computer her fejler på alle punkter i forhold til hvad Microsoft kræver af hardware.
Ved godt man kan snyde sig igenmem. Men den løsning kommer ikke til at holde på ældre hardware der ikke er kompatibel. Det arbejder Microsoft på at lukke ned for. Mit bud er at det sker før Windows 12 bliver lanceret.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2023 - 10:41 #16
@lurup har du glemt tråden her?
Avatar billede lurup Ekspert
22. december 2023 - 20:05 #17
Hej
Sorry den senere tilbage melding.
Jeg brugte FinnRasmussen

TAK for det